Wybranie opcji „Akceptuj” powoduje, że będziemy stosować niewymagane pliki cookie (również pliki cookie dostawców zewnętrznych) w celu udostępnienia Państwu przyjaznej dla użytkownika oferty online oraz udoskonalenia naszej usługi i jeszcze lepszego dopasowania jej do Państwa zainteresowań. Zgodę tę mogą Państwo w każdym momencie wycofać w tym miejscu. Pliki cookie niezbędne ze względów technicznych stosujemy również w przypadku, gdy nie wybiorą Państwo opcji „Akceptuj”.

Do monitorowania zachowań użytkowników firma CLAAS korzysta również z usługi „Google Analytics”. Google przetwarza dane dotyczące korzystania w celu tworzenia dla firmy CLAAS anonimowych statystyk dotyczących zachowań użytkowników. Ponadto Google wykorzystuje Państwa dane do dowolnych własnych celów (np. do profilowania) i łączy je z danymi z innych źródeł. Google może zapisywać Państwa dane poza obszarem Unii Europejskiej, np. w USA za pośrednictwem Google LLC. Do Państwa danych mają dostęp zarówno firma Google, jak i organy państwowe.

Dalsze informacje są dostępne w naszej deklaracji o ochronie danych osobowych.

Akceptacja

Historia produktów

Historia sukcesu CLAAS.

To, co w 1913 r. rozpoczęło się wraz z produkcją wiązałek do słomy, stanowi obecnie stałą wielkość w obszarze technik rolnych, zapewniając CLAAS światową sławę. Zapraszamy do przyjrzenia się produktom, które uczyniły z firmy CLAAS to, czym jest dzisiaj.

Historia produktów

Historia sukcesu CLAAS.

To, co w 1913 r. rozpoczęło się wraz z produkcją wiązałek do słomy, stanowi obecnie stałą wielkość w obszarze technik rolnych, zapewniając CLAAS światową sławę. Zapraszamy do przyjrzenia się produktom, które uczyniły z firmy CLAAS to, czym jest dzisiaj.

Sieczkarnie polowe

1973–1976

CLAAS JAGUAR 60 SF

Gwałtowny wzrost uprawy kukurydzy pod koniec lat 60. wymagał coraz bardziej wydajnych technik zbioru. Stosowane dotąd rozwiązania do produkcji sieczki bazujące głównie na urządzeniach mocowanych i zaczepianych osiągnęły wkrótce granicę swojej wydajności. Firma CLAAS wcześnie zauważyła potencjał tkwiący w tym segmencie i w lipcu 1973 r. rozpoczęła produkcję wydajnej samobieżnej sieczkarni polowej JAGUAR 60 SF. Maszyna ta połączyła w sobie podzespoły zaczepianego modelu JAGUAR 60 ze sprawdzonymi modułami kombajnów i dzięki temu została wprowadzona na rynek w bardzo krótkim czasie. Silnik o mocy 120 KM znacznie zwiększył wydajność żniwną w porównaniu do maszyn zaczepianych. Dodatkowo podczas pracy na polu kukurydzy ta samobieżna sieczkarnia była szybsza i bardziej zwrotna oraz umożliwiała wycinanie ścieżek. Od zaczepianej sieczkarni JAGUAR przejęto także w niezmienionej formie dwurzędowy przyrząd do zbioru kukurydzy oraz podbieracz roboczy. Do 1976 r. wyprodukowano ponad 500 egzemplarzy tej maszyny.

Tutaj można pobrać broszurę

1975–1983

JAGUAR 80 SF

Nowa duża sieczkarnia samobieżna JAGUAR 80 SF została wyposażona w znacznie szerszy bęben siekący niż model JAGUAR 60 SF. Całkowitą nowością była też możliwość rozdzielenia zespołu wciągania i bębna zapewniającą optymalną dostępność bębna i wałków podczas serwisowania. Nowa dmuchawa wyrzutnika zapewniała ciągłe przesyłanie sieczki do wózka transportowego. W modelu JAGUAR 80 SF po raz pierwszy zastosowano nowy automat kierujący CLAAS. Umieszczone w przyrządzie do zbioru kukurydzy pałąki badały rzędy roślin i przekazywały impulsy automatycznego kierowania maszyną do kół. Innowacja ta zapewniła odciążenie kierowcy w trudnych warunkach pracy oraz spowodowała zwiększenie wydajności powierzchniowej maszyny. Także konkurencja stosowała automat kierujący CLAAS w swoich sieczkarniach. Model JAGUAR 80 SF był pierwotnie wyposażony w silnik o mocy 157 kW (213 KM). Istniała możliwość zamontowania trzy- i czterorzędowego przyrządu do zbioru kukurydzy, czterorzędowego zrywacza, przyrządu koszącego o szerokości 3,3 m oraz podbieracza.

Tutaj można pobrać broszurę

1976–1982

JAGUAR 70 SF

Model JAGUAR 80 SF stanowił bardzo wydajną samobieżną sieczkarnię polową. Na długo przed rozpoczęciem jego produkcji było wiadomo, że model JAGUAR 60 SF nie przetrwa na rynku jako „młodszy brat”. Dlatego bardzo szybko rozpoczęto projektowanie modelu JAGUAR 70 SF. „Nowy maluch” miał siekać kiszonkę w dwóch lub trzech rzędach, w związku z czym zwiększono szerokość bębna siekącego. W zależności od potrzeb montowano silniki o mocy 110 kW (150 KM) i 129 kW (175 KM). Od modelu JAGUAR 80 SF przejęto możliwość rozdzielenia zespołu wciągania i bębna. Przyrządy żniwne, łącznie z zespołem siekącym i osią bębna siekącego, odchylały się w celu zapewnienia większego prześwitu w pozycji transportowej.

Tutaj można pobrać broszurę

1983–1987

JAGUAR 675, 680, 685, 690, 695 MEGA, 682

Dzięki modelom JAGUAR 675, 680, 685, 690, 695 MEGA oraz 682 z serii 600 od 1983 r. powstały nowe standardy w technice siekania. Na rynku bardzo dobrze przyjął się też nowoczesny design ze spadzistą powierzchnią dachową. Maszyna podstawowa zwracała uwagę dzięki znacznym innowacjom. Wykrywacz metalu został optymalnie umieszczony w dolnym walcu prasującym. Ziarna kukurydzy były rozdrabniane przez znajdujący się nad bębnem siekącym i składający się z dwóch wałków CORN CRACKER. Przyspieszacz w tunelu wyrzutowym nadawał sieczce dodatkową prędkość konieczną do dotarcia do wózka transportowego. Przejęta od kombajnów i umieszczona w silentblokach przestronna kabina oferowała kierowcy bardziej ergonomiczne otoczenie. Drążek jezdny umożliwiał dodatkową obsługę przyrządów żniwnych, agregatu siekącego i klapy tunelu. Możliwość rozdzielenia zespołu wciągania i bębna oraz ich obrotu poza oś bębna siekącego została przejęta od wcześniejszych modeli, wyznaczając kierunek rozwoju dla tego typu rozwiązań. Po raz pierwszy na rynku pojawił się przyrząd do sześciorzędowego zbioru kukurydzy. Maksymalna dopuszczalna szerokość transportowa wynosząca 3 m została osiągnięta dzięki opcji podnoszenia zewnętrznej części bocznej. Ten przyrząd żniwny był także kupowany w dużych ilościach od CLAAS Saulgau. Dzięki wyprodukowaniu niemal 7000 maszyn firma CLAAS objęła wiodącą pozycję na rynku, posiadając w nim 50% udział.

Tutaj można pobrać broszurę

1987–1998

JAGUAR 695 SL, 690 SL, 685 SL, 682 SL, 682 S

Najbardziej zwracającym uwagę elementem w nowej rodzinie SL była kabina. Stanowisko pracy kierowcy zostało zaprojektowane w jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika sposób. Moc dostępnych silników mieściła się w zakresie od 260 kW (354 KM) do 158 kW (215 KM). Obydwa nowe modele JAGUAR 682 SL oraz 682 S zostały wyposażone w silniki o mocy 158 KW (215 KM). Nowy bęben siekący V wyposażony w naprzemiennie ułożone, podzielone na pół noże zapewniał jednolity przepływ sieczki i zmniejszał siły zaciskania w przyspieszaczu. W celu zwiększenia przepustowości materiału podwyższono liczbę obrotów i noży bębna V. Nowością były także przyrządy żniwne przeznaczone do przygotowywania kiszonki z całych roślin oraz śruty z kolb i osadek.

1993–2001

JAGUAR 880, 860, 840, 820

Seria 800 dysponowała silnikami o mocy 354 kW (481 KM) i 228 kW (310 KM). Proste i bezpośrednie napędy umieszczone z tyłu za osią kierującą w poprzek kierunku jazdy umożliwiały optymalne doprowadzanie zimnego powietrza oraz dostęp do wnętrza maszyny tak, aby np. przed zbiorem kiszonki z trawy CORN CRACKER mógł zostać łatwo przetoczony do tyłu i wymieniony na szyb do trawy. Ten nowy rodzaj konfiguracji nadał kierunek rozwojowi obecnych, nowoczesnych sieczkarni polowych. Korzystne obciążenie osi napędzanej po raz pierwszy umożliwiło dołączenie ośmiorzędowych przyrządów do zbioru kukurydzy. Unikalny design nowych sieczkarni CLAAS od początku wzbudzał zaufanie. Przestrzenna kabina z wypukłą szybą przednią i pochyłym dachem po raz pierwszy oferowała dwa miejsca siedzące dla kierowcy i pasażera. Maszyna została także wyposażona w system centralnego smarowania. Przyspieszacz umieszczony bezpośrednio za CORN CRACKER poprawił przepływ siekanego materiału.

Tutaj można pobrać broszurę

1999 – dziś

JAGUAR 900, 890, 870, 850, 830

Umieszczenie silnika o mocy 445 kW (605 KM) pod maską modelu JAGUAR 900 w 1999 r. stanowiło pokonanie swego rodzaju „bariery mocy”. Odpowiednią moc oferuje także najmniejszy model w tej rodzinie dysponujący silnikiem 236 kW (321 KM). Wypróbowany korpus oraz design zostały zasadniczo przejęte od poprzedniej serii. Nowość stanowią błotniki nad kołami oraz pokrywa tylna o nowoczesnym kształcie. Kierowca ma do dyspozycji stworzone na nowo miejsce pracy. Wszystkie funkcje mogą być łatwo regulowane lub kontrolowane za pośrednictwem terminala. Dzięki temu możliwa jest regulacja ostrzenia bębna siekącego z poziomu fotela kierowcy oraz optymalne ustawienie stalnicy. Na zamówienie CLAAS dostarcza obecnie wersję szybkojezdną SPEEDSTAR (dopuszczalna prędkość maksymalna wynosząca 40 km/h), tak aby JAGUAR docierał do klienta jednocześnie z zestawem ciągnik – wózek transportowy. Oprócz typowych przyrządów żniwnych po raz pierwszy maszyna ta została wyposażona w bezrzędowe przyrządy robocze RU 450 i RU 600. Nowością w ofercie jest przyrząd żniwny DIRECT DISC 520 umożliwiający koszenie i siekanie kiszonki z całych roślin podczas jednego przejazdu.

Tutaj można pobrać broszurę

2007 – dziś

JAGUAR 980, 970, 960, 950, 940, 930

Od momentu zaprezentowania w 2007 r. model JAGUAR serii 980–930 zachwyca wyjątkowymi osiągami oraz najwyższą jakością siekania. Raz jeszcze firmie CLAAS udało się udowodnić swój konsekwentny i zorientowany na potrzeby praktyki rozwój w obszarze sieczkarni polowych. Nowe modele są wyposażone w szeroki zakres urządzeń, system inteligentnego sterowania pracą silnika, system stałego pomiaru wilgotności, zwiększony komfort CEBIS oraz nowy bęben nożowy V-MAX.

System automatycznego napełniania AUTO-FILL będący elementem wyposażenia modeli JAGUAR 980-930 otrzymał złoty medal na targach Agritechnica 2009. Umożliwia on łatwiejsze i sterowane automatycznie napełnianie pojazdów transportowych, tym samym znacząco ułatwiając pracę.

Na targach AGRITECHNICA 2011 sieczkarnia CLAAS JAGUAR otrzymała tytuł „Maszyny roku”. Największy wpływ na decyzję jury miało zastosowanie silników V8 i V12 MAN oraz nowego, zależnego od zapotrzebowania układu sterowania mocą DYNAMIC POWER.

Tutaj można pobrać broszurę