Zakład produkujący ciągniki CLAAS w Le Mans.

Dzień w fabryce przyszłości, w której powstają ciągniki.

Kierunek: przyszłość. Zbudujemy także Twój ciągnik CLAAS.

Zakład produkujący ciągniki CLAAS w Le Mans.

Dzień w fabryce przyszłości, w której powstają ciągniki.

Kierunek: przyszłość. Zbudujemy także Twój ciągnik CLAAS.

Odpowiednia moc we właściwym momencie.

Ready for use: W CLAAS Industrietechnik w Paderborn bezstopniowa przekładnia CLAAS CMATIC jest poddawana gruntownym testom pod pełnym obciążeniem. Jeszcze kilka testów... i trafia do Le Mans. W tej fabryce przyszłości zostaje udostępniona we właściwym momencie – just in time. To zespół, który działa praktycznie tak, jak cała fabryka. Z maksymalną wydajnością. Z równomiernym przyspieszeniem. Efektywnie na całym przepływie mocy. Wszechstronnie w każdym zastosowaniu. Zero tolerancji dla błędów.

Dostarczany również just in time: 6-cylindrowy silnik STAGE V o mocy 205 KM. Na tym etapie jest łączony z przekładnią, która w efektywny sposób wykorzysta jego moc. Powiązanie napędów to pierwszy etap montażu. Dostarczanie komponentów i ustawienia stacji montażowych oraz narzędzi odbywa się w pełni automatycznie.

Na każdym etapie dostosowany pod kątem optymalnej wydajności.

System przenośnikowy transportuje układ przeniesienia napędu do nowoczesnej lakierni, gdzie wszystkie etapy prac wykonuje zespół robotów. Całkowite odtłuszczanie. Wielostopniowe czyszczenie. Perfekcyjne lakierowanie. Cyfrowy system sterowania i kontroli zapewnia bezpieczeństwo i ekonomiczność całego procesu. System działa zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i zapewnia nieskazitelny efekt lakierowania – milimetr za milimetrem.

Polakierowane układy przeniesienia napędu, w których zamontowany jest już podnośnik, wędrują za pośrednictwem systemu transportowego w kierunku głównej linii montażowej. Tam na każdy z nich czeka jego własna „taksówka”: Automated Guided Vehicle (AGV).

Automatycznie staje się standardem branżowym.

Automated Guided Vehicles (AGV) to najnowocześniejsze rozwiązania w produkcji. Transportują one ciągniki od pierwszej do ostatniej stacji montażowej, w pełni automatycznie. Na każdym etapie umieszczają ciągnik w optymalnej pozycji montażowej, co przyspiesza procesy standardowe i ułatwia pracownikom wykonywanie ich zadań. Podobnie jak pakiet chłodnic, który jest już tutaj montowany. Jest on nie tylko łatwy w montażu, lecz dzięki prostemu składaniu daje się równie łatwo czyścić w późniejszym czasie.

Każdy etap pracy przebiega bezpiecznie i wydajnie, ponieważ jest on automatyczne sterowany i kontrolowany.

Stanowisko pracy z przyszłością.

Zespół zajmuje się wyposażeniem kabiny AXION 800. Na jednym z najnowocześniejszych stanowisk pracy w branży technik rolniczych odbywa się montaż jednego z najnowocześniejszych stanowisk roboczych dla rolników i przedsiębiorców.

Najlepsze warunki pracy – dotyczy to zarówno naszych pracowników, jak i klientów. Przed dostarczeniem do montażu głównego zamontowana jest już 4-punktowa amortyzacja kabiny CLAAS. W obszarze konstrukcji ciągników wyznacza ona standard komfortowej amortyzacji.

Jeden z najsilniejszych punktów maszyny wcale nie jest ze stali czy żelaza – jest cyfrowy: elektronika pokładowa z unikalnym systemem wspomagania CEMOS dla ciągników. Samoczynnie uczący się system optymalizuje balastowanie, ciśnienie w oponach i wszystkie elementy napędu z zalecanymi ustawieniami dla ponad 250 warunków glebowych i parametrów pługów. W drodze obiektywnych testów Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG potwierdziło, że stosując zalecane ustawienia CEMOS, operator nie tylko obniża zużycie paliwa, lecz również zwiększa wydajność.

Fabryka o nieograniczonych możliwościach.

Kabina jest montowana na układzie przeniesienia napędu – maszyna zaczyna nabierać kształtu. Niemal żaden ciągnik, który tutaj powstaje, nie jest taki jak pozostałe. Rozmaite serie są wytwarzane jako całkowita mieszanka zgodna z zamówieniem klienta. Firma CLAAS jest w stanie stworzyć tyle wersji ciągników, ile życzeń mają klienci. Silnik, przekładnia, warianty wyposażenia – liczba opcji konfiguracji jest tak duża, że w ciągu trzech miesięcy zakład opuszczają maksymalnie trzy identyczne ciągniki. Każdego dnia powstaje tutaj ponad 50 maszyn, a w przyszłości ma to być ponad 75.

Montaż kabiny na układzie przeniesienia napędu wymaga od pracowników wiele doświadczenia, skupienia i przede wszystkim dobrej koordynacji pracy w zespole.

Najlepsza taśma bieżna do ciągników.

Wspomagany laserowo montaż kół stanowi ukoronowanie montażu podstawowego. Gotowy ciągnik po raz pierwszy dotyka podłoża. Gdy potem po raz pierwszy wjeżdża na pole, ma na pokładzie montowany później układ regulacji ciśnienia w oponach CTIC z zakładu w Paderborn. Inteligentne dopasowanie ciśnienia w oponach zmniejsza poślizg kół, nacisk na podłoże oraz zużycie paliwa. Minimalizację nacisku na podłoże zapewnia także szeroki wybór opon oraz, rzecz jasna, powstające również w Paderborn podwozie TERRA TRAC.

Bez przerwy działa: najnowocześniejszy i najbardziej wydajny przebieg pracy w nowoczesnej branży technik rolniczych. Kilka stacji Quality Gates na linii montażowej sprawdza działanie zamontowanych komponentów w czasie rzeczywistym. Dane są przesyłane online do centralnego komputera. Żadne odchylenie nie zostanie pominięte. Po napełnieniu wszystkimi materiałami eksploatacyjnymi odbywa się pierwsza, kompletna kontrola wszystkich funkcji ciągnika – jeszcze na pracującej taśmie.

Gwarancja sukcesu na starcie.

Tunel świetlny. Obrotowe stanowiska kontrolne. Zanim maszyna opuści urządzenie produkcyjne CLAAS, musi przejść bezprecedensową kontrolę jakości. Już na etapie produkcji dane każdej poszczególnej maszyny są przesyłane online do centralnego komputera.

Funkcje układu hydrauliki są całkowicie sprawdzane tuż po montażu ostatnich komponentów. Podczas gdy ARION lub AXION są potem poddawane finalnym testom, wszystkie dane są dostępne synchronicznie. Wysoki standard testów i kontroli gwarantuje maksimum niezawodności. W CLAAS mamy zatem pewność, że dzięki pakietowi MAXI CARE PLUS możemy zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo aż do ósmego roku eksploatacji maszyny.

Centrum testowe Trangé – niezawodność działania rozpoczyna się już przed produkcją seryjną.

Podczas gdy w Le Mans powstają właśnie aktualne modele ciągników, najnowocześniejsze centrum testowe przeprowadza badania na maszynach, które będą stosowane w przyszłości.

Poznaj zakład produkujący ciągniki CLAAS również na filmie.