Używamy plików cookie (własnych lub pochodzących od innych dostawców np. Google Analytics), aby ułatwić Państwu korzystanie z naszych stron internetowych i lepiej dopasować ofertę do Państwa zainteresowań. Podczas dalszego korzystania z naszych stron internetowych będą stosowane wyłącznie pliki cookie niezbędne ze względów technicznych, a w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody – wszystkie pliki cookie (również w celach marketingowych). Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją odwołać w każdej chwili.

Dalsze informacje są dostępne w naszej deklaracji o ochronie danych osobowych.

Akceptacja

LEXION 780–740

Systemy wspomagania operatora

Nic nie zastąpi doświadczenia. Tylko ono umożliwia szybkie, a przede wszystkim właściwe reagowanie na zmianę warunków. Czy chodzi o trudny teren, czy o zmienną wilgotność zbieranego materiału – w celu zapewnienia odpowiedniej jakości wykonywanej pracy trzeba podjąć wiele decyzji w jak najkrótszym czasie. Dlatego dobrze jest, gdy kombajn wykona część pracy za operatora.

LEXION 700

LEXION 780–740

Systemy wspomagania operatora

Nic nie zastąpi doświadczenia. Tylko ono umożliwia szybkie, a przede wszystkim właściwe reagowanie na zmianę warunków. Czy chodzi o trudny teren, czy o zmienną wilgotność zbieranego materiału – w celu zapewnienia odpowiedniej jakości wykonywanej pracy trzeba podjąć wiele decyzji w jak najkrótszym czasie. Dlatego dobrze jest, gdy kombajn wykona część pracy za operatora.

Systemy wspomagania operatora.

LEXION 700

AUTO CROP FLOW.

Stały nadzór liczby obrotów młocarni APS, oddzielania resztek ziarna i silnika.

AUTO CROP FLOW

LEXION Czyszczenie 4D / 2016 / pl

Czyszczenie 4D.

Automatyczne sterowanie klapami rotora i liczbą obrotów dmuchawy.

Czyszczenie 4D

LEXION 700

AUTO SLOPE.

Automatyczne i ciągłe dopasowanie liczby obrotów dmuchawy.

AUTO SLOPE

LEXION 700

CEMOS AUTOMATIC.

Pod pojęciem CEMOS firma CLAAS łączy wszystkie systemy, które służą optymalizacji maszyny.

CEMOS AUTOMATIC

LEXION 700

CEMOS DIALOG.

Dialogowy system wspomagania kierowcy do optymalizacji wydajności kombajnu.

CEMOS DIALOG

LEXION 700

Większa precyzja kierowania.

Takie jak potrzeba.

Przenośny wyświetlacz CLAAS oferuje elastyczne rozwiązanie dla systemów kierowania oraz ISOBUS. W zależności od sezonu terminal można wykorzystywać także w innym ciągniku lub kombajnie. LEXION można wyposażyć w rozwiązanie fabrycznie lub też doposażyć zależnie od własnych potrzeb:

  • S10: Terminal z ekranem dotykowym 10,4" o wysokiej rozdzielczości dla funkcji kierowania oraz ISOBUS; możliwość pokazywania obrazu z czterech kamer
  • S7: terminal z ekranem dotykowym 7" o wysokiej rozdzielczości dla funkcji kierowania

Można wybrać spośród trzech systemów automatycznego kierowania.

Wszystkie modele LEXION można wyposażyć w trzy systemy automatycznego kierowania, stosowane zależnie od wykonywanej pracy.

  • GPS PILOT – kierowanie wspomagane satelitarnie
  • LASER PILOT – elektroniczno-optyczny system prowadzenia
  • AUTO PILOT – elektroniczno-mechaniczny system prowadzenia
  • LASER PILOT.
    LEXION 700

    Optyczno-elektroniczne czujniki LASER PILOT badają impulsami świetlnymi krawędź między łanem skoszonym a stojącym i prowadzą LEXION wzdłuż tej krawędzi.

    LASER PILOT jest składany, dostępny dla lewej i prawej strony przyrządu żniwnego. Optymalna pozycja z boku przyrządu, blisko krawędzi łanu, daje najkorzystniejszy kąt patrzenia, gwarantując wysoką pewność działania – także w wyległym zbożu i na zboczach.

  • AUTO PILOT.

    Dwa cyfrowe czujniki w zrywaczu wykrywają pozycję LEXION, prowadząc go automatycznie przez rzędy kukurydzy i dając optymalną pozycję: kombajn jest na najlepszej drodze. Tak właśnie AUTO PILOT pomaga podnosić wydajność i zwiększać ekonomikę.

Wsparcie na nawrotach.

TURN IN ułatwia wjazd maszyną na prawidłowy ślad. Gdy zbliża się przewidywany ślad, automatyczne prowadzenie przejmuje kierowanie kombajnem od kąta 90° (tylko na kierunku jazdy) lub nawet 120° (przy zapisanej granicy pola). Z pomocą TURN IN operator może skoncentrować się na dołączonym przyrządzie roboczym i ustawieniu maszyny, bez konieczności wyszukiwania wjazdu we właściwy ślad. TURN IN należy do standardowego wyposażenia terminali systemu prowadzenia (terminal S10/S7).

Automatyczne kierowanie także na nawrotach.

Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. W terminalu wybiera się kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, resztę załatwia system kierowania.