Silniki i Przekładnie.

Mocne typy.

Dwa silniki. Sześć modeli.

ATOS 300 z silnikiem 4-cylindrowym oferuje większy rozstaw osi, większą stabilność w pracach transportowych oraz rezerwę mocy do ciężkich prac pociągowych i prac z WOM.

ATOS 200 z silnikiem 3-cylindrowym jest kompaktowy i lekki, przekonuje spokojną pracą i korzystnym zużyciem paliwa w zakresie częściowego obciążenia.

  • Kompaktowa budowa
  • Wtrysk Common Rail z ciśnieniem 2000 barów
  • Turbosprężarka z zaworem wastegate
  • Chłodnica powietrza doładowania
  • Spełnia normę emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i)
  • Oczyszczanie spalin przez katalizator oksydacyjny oleju napędowego (DOC) z zewnętrznym, chłodzonym, wtórnym obiegiem spalin (EGR)
  • Wentylator silnika ze stałym przełożeniem lub wentylatorem wiskotycznym

Czysta sprawa.

Stage IIIB (Tier 4i).

ATOS spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IIIB. Ich przetworzenie powoduje znaczną redukcję emisji substancji szkodliwych dla środowiska.

Czystość przez DOC oraz inteligentny, wtórny obieg spalin.

DOC oznacza katalizator oksydacji oleju napędowego. Szkodliwe dla środowiska cząstki spalin, jak węglowodory i tlenek węgla, są tam utleniane przez pozostałe resztki tlenu i poprzez to neutralizowane. Inteligentne elektroniczne sterowanie chłodzonego zewnętrznego wtórnego obiegu spalin (EGR) reguluje emisję cząstek stałych i tlenków azotu zależnie od aktualnego stanu roboczego.

W pełni zintegrowany DOC.

Wszystkie komponenty wtórnej obróbki spalin są zamontowane pod maską silnika, nie zakłócając swobodnego widoku z kabiny.

Po prostu czysty.

ATOS spełnia normy emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i) bez dodatkowych materiałów eksploatacyjnych. Zbiornik paliwa jest dobrze dostępny przy wejściu i we wszystkich modelach mieści 130 l.

Przekładnia. Zawsze na prawidłowym biegu.

Warianty przekładni.

ATOS jest dostępny z trzema różnymi wariantami przekładni i dostosowuje się do indywidualnych potrzeb.

  • Przekładnia mechaniczna
    • Bez przełączania pod obciążeniem
    • Cztery1 lub pięć biegów
    • Mechaniczny lub elektrohydrauliczny REVERSHIFT z możliwością wyboru
    • Dwie grupy dla 10 biegów do przodu i 10 biegów do tyłu
    • Prędkość maksymalna 30 lub 40 km/h

    1 Cztery biegi są dostępne tylko dla modelu ATOS 200.

  • Przekładnia TWINSHIFT
    • Dwa biegi pod obciążeniem
    • Cztery1 lub pięć biegów
    • Mechaniczny lub elektrohydrauliczny REVERSHIFT z możliwością wyboru
    • Dwie grupy dla 20 biegów do przodu i 20 biegów do tyłu
    • Prędkość maksymalna 40 km/h, dostępna również w wariancie 40 km/h ECO

    1 Cztery biegi są dostępne tylko dla modelu ATOS 200.

  • Przekładnia TRISHIFT
    • Trzy biegi pod obciążeniem
    • Pięć biegów
    • Dwie grupy dla 30 biegów do przodu i 30 biegów do tyłu
    • Standard REVERSHIFT
    • Prędkość maksymalna 40 km/h ECO


Dzięki trzem wariantom przekładni można idealnie dopasować ciągnik ATOS do swoich potrzeb. Rewerser obsługiwany jest wygodnie z lewej strony obok kierownicy – mechanicznie lub elektrohydraulicznie z REVERSHIFT. Do prac specjalnych dostępne są dwie grupy biegów pełzających, pozwalających jechać z prędkością minimalną od 230 m/h. Opcjonalny bieg pełzający podwaja liczbę biegów.

Budowa.

Koncepcja elastycznego ciągnika CLAAS.

Koncepcja ciągników CLAAS oferuje istotne zalety, zapewniające użytkownikom znaczącą przewagę. Połączenie dużego rozstawu osi z optymalnym rozdziałem masy przy kompaktowej długości całkowitej łączy wysoką wszechstronność z wyjątkowym zakresem mocy.

Duży rozstaw osi z optymalnym rozkładem masy:

  • Wysoki komfort jazdy
  • Dobra, bezpieczna pozycja na drodze
  • Duża siła uciągu i możliwość osiągania wysokich wydajności dzięki niewielkim potrzebom balastowania
  • Duży udźwig z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa
  • Optymalizacja zużycia paliwa
  • Ochrona gleby i dynamika przy transporcie po drogach dzięki niewielkim potrzebom balastowania

Mała długość całkowita:

  • Dobra zwrotność
  • Mała długość zespołu pojazdów na drodze
  • Doskonałe pole widzenia
  • Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ
  • Duży wybór ogumienia.

    Model ATOS może być wyposażony w ogumienie kół tylnych o maksymalnej średnicy 1,5 m i maksymalnej szerokości 540 mm. Różne rodzaje ogumienia sprawiają, że model ATOS jest gotowy do każdego zastosowania.

  • Bezpieczny układ hamulcowy.

    Niewielka masa własna i wysoka dopuszczalna masa całkowita są w pełni opanowane przez hamulce o wysokim stopniu bezpieczeństwa i stabilności.

  • Wszechstronne możliwości ogumienia.

    Modele ATOS 340 i 230 są dostępne również z napędem na tylne koła i przekładnią 30 km/h. Dzięki małym przednim kołom oba modele ATOS są wyjątkowo zwrotne w ograniczonej przestrzeni.

Ma właściwe ciśnienie – hydraulika.

Hydraulika. Wysoki wydatek.

W wyposażeniu podstawowym modeli ATOS 300 i 200 montowana jest instalacja hydrauliczna o wydajności 55 l/min, która spełni wszystkie wymagania. ATOS 200 można dodatkowo wyposażyć w instalację hydrauliczną 60 l/min ECO, która osiąga maksymalny przepływ już przy 1600 obr./min. W ten sposób można znacznie zmniejszyć poziom hałasu i zużycie paliwa np. podczas intensywnej pracy ładowacza czołowego. Opcjonalna instalacja hydrauliczna 90 l/min o wysokim przepływie czyni model ATOS 300 wyjątkowo mocną jednostką hydrauliczną.

Oznaczone przyłącza.

Zawory hydrauliczne z tyłu ATOS (do czterech) są łatwo dołączane. Kolorowe oznakowanie wejść i wyjść hydraulicznych eliminuje niewłaściwe dołączenie maszyn roboczych.

Kierowanie hydrauliczne.

Układ kierowniczy ma własną, niezależną pompę hydrauliczną. Gwarantuje to zawsze wygodne posługiwanie się ciągnikiem, także przy pracy z maszynami wymagającymi wysokiego wydatku hydrauliki.

Pod kontrolą.

Ogółem dostępne są maksymalnie cztery zawory:

  • Trzy mechaniczne zawory hydrauliczne
  • Dodatkowy elektroniczny zawór hydrauliczny 
(maks. 25 l/min)

Podnosi to, co chcesz.

Udźwig do 4,9 t.

ATOS 300 robi wrażenie maksymalnym udźwigiem wynoszącym 4,9 t, natomiast ATOS 200 dźwiga maksymalnie 4,5 t. Można wybrać między mechanicznym a elektronicznym sterowaniem tylnego podnośnika.

Wyposażenie tylnego podnośnika pokrywa każde potrzeby:

  • Możliwe do zamówienia haki lub końcówki kulowe (kat. 2)
  • Dwa mocne siłowniki zwiększające udźwig
  • Ręczne lub automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych
  • Zewnętrzne elementy obsługowe do mechanicznego lub elektronicznego tylnego podnośnika

Prędkości WOM.

ATOS daje do dyspozycji trzy warianty obrotów WOM – dostosowane do wszelkich wymagań:

  • 540 obr./min
  • 540/540 ECO obr./min
  • 540/540 ECO / 1000 / 1000 ECO obr./min
  • WOM zależny dostępny we wszystkich konfiguracjach

Z WOM ECO żądana liczba obrotów osiągana jest przy zredukowanych obrotach silnika. Obniża to zużycie paliwa i poziom hałasu.

Automatyka WOM zwiększa komfort obsługi maszyn napędzanych przez WOM. Opcjonalnie dostępny jest WOM zależny.

Połączenie elektronicznego tylnego podnośnika z automatyką WOM ułatwia pracę na nawrotach. Wystarczy obsługiwać tylny podnośnik, a tylny WOM automatycznie włączy się i wyłączy.

Przedni podnośnik. Większe możliwości.

Zintegrowany przedni podnośnik.

Opcjonalnie można wyposażyć ATOS fabrycznie we w pełni zintegrowany podnośnik przedni o udźwigu 2,9 t. Podnośnik przedni wyróżnia się optymalną integracją i niewielkim odstępem między osią przednią a punktami dołączania. To oznacza krótszy wysięg z obciążnikiem przednim lub kosiarką czołową oraz lepsze prowadzenie narzędzia przedniego. Większy prześwit ułatwia przejazd ze złożonymi cięgłami dolnymi nad uprawami rzędowymi lub wysokimi pokosami słomy.

Składane cięgła dolne.

Cięgła dolne można złożyć, aby zredukować długość pojazdu. Daje to operatorowi lepsze warunki manewrowania.

Silny przedni WOM.

Przedni WOM dysponuje liczbą 1000 obr./min, co otwiera szereg możliwości zastosowania.

Konserwacja musi być prosta.

Szybkie przeglądy.

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.

  • Jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów konserwacji silnika po naciśnięciu jednego przycisku
  • Poziom oleju można sprawdzać przy opuszczonej masce z prawej strony ATOS
  • Wykonanie przeglądów obsługi codziennej możliwe bez żadnych narzędzi
  • Dołączone narzędzie wydmuchujące sprawia, że czyszczenie ściśle ułożonych chłodnic jest dziecinnie proste. W ten sposób można w razie potrzeby szybko skontrolować i, gdy to konieczne, oczyścić powierzchnie chłodzące

Świeże powietrze i pełna moc.

Duże powierzchnie zasysania w masce silnika zapewniają wystarczający dopływ powietrza do chłodzenia i filtra powietrza silnika. Pakiety chłodnic czyści się wygodnie.

Filtr powietrza przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i łatwo się go wyjmuje. Duży filtr powietrza przewidziano do wydłużonej, stałej pracy. Odsysanie większych cząstek kurzu w obudowie filtra dodatkowo wydłuża czas do kolejnego czyszczenia.