Ładowacze czołowe CLAAS.

Wszystko w dłoni.

Od klasycznych zastosowań w rolnictwie i leśnictwie 
aż do zastosowań specjalnych w technice komunalnej – ładowaczom czołowym stawiane są różnorodne wyzwania.

Dzięki ponad 20 modelom w trzech seriach ładowacze czołowe CLAAS stanowią odpowiedź na każde wyzwanie, znacznie rozszerzając możliwości zastosowania ciągników o mocy od 45 do 300 KM.

Ładowaczy czołowych

Ładowacze czołowe CLAAS.

Wszystko w dłoni.

Od klasycznych zastosowań w rolnictwie i leśnictwie 
aż do zastosowań specjalnych w technice komunalnej – ładowaczom czołowym stawiane są różnorodne wyzwania.

Dzięki ponad 20 modelom w trzech seriach ładowacze czołowe CLAAS stanowią odpowiedź na każde wyzwanie, znacznie rozszerzając możliwości zastosowania ciągników o mocy od 45 do 300 KM.

Obsługa. Tu dowodzi kierowca.

Ładowaczy czołowych
Ładowaczy czołowych

ELECTROPILOT (AXION 800, ARION 600/500 i ELIOS).

Ciągniki AXION 800, ARION 600/500 i ELIOS są na życzenie nabywcy fabrycznie wyposażone w ELECTROPILOT. Ten zintegrowany z podłokietnikiem fotela lub prawą konsolą dżojstik steruje wszystkimi funkcjami ładowacza. Robi wrażenie ergonomią i komfortem obsługi.

Ładowaczy czołowych

ELECTROPILOT (ARION 400).

Dżojstik w ARION 400 znajduje się w prawym podłokietniku. Obok obsługi ładowacza czołowego można tu równocześnie sterować przekładnią QUADRISHIFT/HEXASHIFT. Nie trzeba zmieniać uchwytu przy zmianie biegów i wykonywaniu funkcji ładowacza czołowego, co stanowi istotną zaletę obsługi. Wraz z ergonomicznym kształtem i precyzją działania znakomicie sprawdza się w każdej pracy z ładowaczem czołowym.

Ładowaczy czołowych

TECHPILOT (wszystkie modele).

Także do ciągników poniżej 100 KM CLAAS oferuje znakomitą obsługę elektrohydrauliczną  ładowaczy czołowych FL i FL C pozwalającą na bardzo dokładne wykonywanie ruchów ładowacza oraz intensywną pracę.

Ładowaczy czołowych

FLEXPILOT (wszystkie modele).

Przez hydraulicznie sterowany blok zaworowy FLEXPILOT oferuje najwyższy komfort i precyzję pracy. W celu oszczędzania mocy i czasu nie ma konieczności korzystania z hydrauliki podczas opuszczania – ramiona ładowacza opuszczają się siłą grawitacji. Jeśli to konieczne, można w każdej chwili załączyć sterowanie dwukierunkowe poprzez przesunięcie dźwigni FLEXPILOT.

Ładowaczy czołowych

PROPILOT (wszystkie modele).

PROPILOT jest wielofunkcyjną dźwignią sterowania przez cięgna Bowdena zbudowaną do współdziałania z ładowaczem czołowym, znakomicie sprawdzającą się w pracy.

Działanie dźwigni obsługowejDżojstik do obsługi ramion ładowaczaUstawiana ilość przepływuTrzecia i czwarta funkcjaFASTLOCK i SPEEDLINKWybór kierunku jazdyElektroniczne wyłączanie dżojstika

ELECTROPILOT (AXION 800, ARION 600 / 500)

ELECTROPILOT (ARION 400)
ELECTROPILOT (ELIOS)
TECHPILOT (wszystkie modele)
FLEXPILOT (ARION 400)
FLEXPILOT (wszystkie modele)
PROPILOT (wszystkie modele)

□ Dostępne – Niedostępne

Ładowaczy czołowych

Najwyższa jakość aż do detali.

SHOCK ELIMINATOR.

SHOCK ELIMINATOR – akumulator wypełniony azotem absorbuje uderzenia i chroni ciągnik, operatora oraz ładowacz czołowy przed wstrząsami. Wynik to mniej zmęczenia, większa koncentracja i wyższa efektywność przez cały dzień. Do specjalnych zastosowań można po prostu wyłączyć SHOCK ELIMINATOR.

Zawór bezpieczeństwa.

Dzięki opcjonalnemu zabezpieczeniu siłowników podnoszenia i przechylania zawory bezpieczeństwa dbają o pozbawione ryzyka przebywanie na platformie roboczej1. Zawór zostaje zwolniony tylko wtedy, gdy na przewód działa aktywne ciśnienie. Przy przerwaniu dopływu ciśnienia zawór zamyka się automatycznie, co zapobiega niekontrolowanym ruchom wahacza.

1 Przy pracy ładowacza czołowego z platformą roboczą należy uwzględniać przepisy obowiązujące w kraju użytkowania.

Ładowaczy czołowych

Duża pojemność.

Dzięki dużemu kątowi nabierania na wysokości podłoża wynoszącemu 47° i 52° narzędzie osiąga wysoką pojemność ładunkową przede wszystkim dla materiałów sypkich. Dodatkowo maksymalny kąt nabierania zwiększa się o 10% w modelach FL i FL C od wysokości 1,2 m. W ten sposób jeszcze lepiej unika się strat materiału.