Podwozie gąsienicowe TERRA TRAC

Konsekwentnie udoskonalane.

Rolnictwo ulega ciągłym zmianom. Aby móc sprostać coraz większym wymaganiom rolników i przedsiębiorców pod względem wydajności polowej, elastyczności i mniejszego nacisku na podłoże, firma CLAAS konsekwentnie udoskonala technologię TERRA TRAC.

Podwozie gąsienicowe TERRA TRAC

Konsekwentnie udoskonalane.

Rolnictwo ulega ciągłym zmianom. Aby móc sprostać coraz większym wymaganiom rolników i przedsiębiorców pod względem wydajności polowej, elastyczności i mniejszego nacisku na podłoże, firma CLAAS konsekwentnie udoskonala technologię TERRA TRAC.

Kompetencja.

30 lat doświadczenia.

Przed 30 laty firma CLAAS zaprezentowała pierwszy kombajn na pełnych gumowych gąsienicach. Nowa technologia umożliwiła przezwyciężenie wad stosowanych dotąd gąsienic stalowych pod względem przydatności do jazdy po drogach i prędkości jazdy. Był to dopiero pierwszy etap w procesie rozwoju i stałej optymalizacji. W 1994 r. firma opracowała pierwsze podwozie półgąsienicowe TERRA TRAC.

Nowy system przekonywał niewielką szerokością transportową i dużym spokojem pracy. Udało się również ograniczyć problem „rozgarniania pokosów” na nawrotach. Premiera rynkowa nowego LEXION z TERRA TRAC miała miejsce w 1997 r. Dzięki temu CLAAS dysponuje ponad 30 latami doświadczenia z technologią gąsienic gumowych i 20 latami doświadczenia w produkcji seryjnej systemów napędowych TERRA TRAC.

1987.

Pierwszy wytwarzany seryjnie kombajn na pełnych gąsienicach gumowych zaprezentowano publiczności na imprezie Farm Progress Show w USA.

1994.

CLAAS rozpoczyna testy TERRA TRAC w kombajnie MEGA. Koła jezdne posiadają ogumienie pneumatyczne.

1997.

Pierwsza seria podwozia TERRA TRAC w LEXION 450, wtedy jeszcze ze sztywnym połączeniem z osią. Koła jezdne wykonano ze stali z przykręcanymi elementami gumowymi, co miało zapewnić odporność na tarcie.

1997.

Na potrzeby amerykańskiego rynku kombajny wyposażono w wulkanizowane koła jezdne oraz udoskonaloną taśmę bieżną, co jeszcze bardziej zwiększyło trwałość.

2004.

Podwozie jest amortyzowane gumowymi pakietami na osi. Znacznie zmniejsza to obciążenie udarowe maszyny i zwiększa komfort jazdy.

2006.

Podwozie gąsienicowe TERRA TRAC zyskało znaczne wzmocnienie struktury dzięki jednoczęściowej, odlewanej ramie, która pozwala sprostać coraz większym masom maszyn.

2011.

Nowa amortyzacja hydropneumatyczna zapewnia wysoki komfort jazdy po polu i drodze. Podwozie to jest montowane do dzisiaj.

Kolejnym, logicznym krokiem jest teraz wyposażenie również maszyn JAGUAR i AXION w podwozie TERRA TRAC, które specjalnie dostosowano do wymagań klientów.