SCORPION 960-635

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem również podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

SCORPION 960-635

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem również podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

Silnik i napęd.

SCORPION 960-635 LRC

Wybrane, najlepsze silniki.

Wydajne 4-cylindrowe silniki Deutz o dużym momencie obrotowym wyposażone w technologię czterozaworową i turbosprężarkę generują moc 100 kW (136 KM). Modele SCORPION 960 i 756 zostały wyposażone w agregat 115 kW (156 KM). Oba warianty silnika stale zapewniają wystarczające rezerwy siły również podczas spychania i ciężkich prac przeładunkowych. Inteligentne systemy wtrysku Common Rail utrzymują zużycie paliwa na niskim poziomie i są tak czyste w eksploatacji, że nawet bez wtórnej obróbki spalin spełniają wymogi normy emisji Stage IIIA.

  • Wysokie optimum mocy dzięki CPS
  • Optymalny stosunek spalania do mocy
  • Inteligentne sterowanie silnika
  • Maksymalny moment obrotowy przy 500 lub 609 Nm
SCORPION 960-635 LRC

Łatwo dostępny króciec wlewu AdBlue umożliwiający skuteczną wtórną obróbkę spalin.

Wydajna wtórna obróbka spalin.

W celu redukcji ilości tlenków azotu we wszystkich modelach spełniających wymogi normy Stage V zastosowano katalizatory SCR. O oddzielanie tlenku węgla i węglowodorów dba filtr cząstek stałych (DPF) ze zintegrowanym katalizatorem utleniania paliwa (DOC).

  • Niskie nakłady na konserwację
  • Możliwość eksploatacji w dowolnych warunkach atmosferycznych
  • Zgodność z normą emisji spalin Stage V

Filtr cząstek stałych zawsze pod kontrolą.

Stan zanieczyszczenia filtra cząstek jest widoczny na wyświetlaczu. Pasywna regeneracja odbywa się bez ręcznej ingerencji kierowcy. W nieodpowiednim otoczeniu lub w sytuacji awaryjnej możliwe jest wyłączenie regeneracji pozycją włącznika.

SCORPION 960-635 LRC

Zamykany zbiornik paliwa pod kabiną.

Wystarczająca ilość paliwa na długie dni.

Duże zbiorniki paliwa są umieszczone w bezpieczny i gwarantujący łatwy dostęp sposób poniżej kabiny, po lewej stronie maszyny. Masywna osłona dolna ze stali gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w codziennym działaniu.

  • Duże pojemności zapewniają długie dni pracy bez przerw
  • Minimalizacja ryzyka uszkodzenia w trudnych warunkach
SCORPION 960-635 LRC

Chłodzenie.

Czystsze powietrze – seryjnie.

W przypadku SCORPION zasysanie powietrza odbywa się za pośrednictwem sit znajdujących się w czystym, wolnym od pyłu przedziale maszyny. Ogranicza to zanieczyszczenie płytek chłodnicy słomą, źdźbłami traw i kiszonką do minimum. Duże cząstki pyłu i brudu niemal nie docierają do obiegu wentylacji.

  • Bezpośrednie doprowadzane do filtra powietrza
  • Pewne stosowanie również w zapylonym otoczeniu
  • Niskie nakłady na konserwację
SCORPION 960-635 LRC

Inteligentne prowadzenie powietrza.

Zimne powietrze jest zasysane przez duże powierzchnie zasysania w przednim, czystym obszarze maszyny, a następnie prowadzone przez przedział silnika. Ciepło opuszcza przedział silnika w tylnym końcu przez szeroki wylot. To inteligentne prowadzenie powietrza zapobiega ponownemu zasysaniu u wylotu.

Na drodze bądź podczas pracy przy częściowym obciążeniu często wystarcza ograniczona liczba obrotów wentylatora. System DYNAMIC COOLING rozpoznaje wymagania wszystkich agregatów za pośrednictwem czujników temperatury i elektronicznie dostosowuje potrzebną liczbę obrotów.

SCORPION 960-635 LRC

Czyszczenie automatyczne.

Wentylator rewersyjny w pełni automatycznie oczyszcza powierzchnie zasysania z cząsteczek brudu i pyłu – w regularnych odstępach czasu zmienia on kierunek obrotu. Częstotliwość jest ustawiona wstępnie i w razie potrzeby może zostać zmieniona przez serwis CLAAS. W każdym momencie możliwa jest ręczna zmiana kierunku przez naciśnięcie przycisku.

  • Łatwe czyszczenie sit
  • Długi czas pracy
  • Stała moc

Napęd jezdny.

Wystarczająca ilość siły generowana bezstopniowo: trzy napędy.

Użytkownik SCORPION ma wybór między trzema hydrostatycznymi napędami jezdnymi; wszystkie są sterowane elektronicznie i mają doskonałe własnościami jezdne. W każdym zakresie możliwa jest precyzyjna jazda oraz perfekcyjne dozowanie siły przesuwu.

  1. VARIPOWER PLUS z hydrostatem szerokokątnym (45°) i drugim silnikiem nastawnym (32°)
  2. VARIPOWER z hydrostatem szerokokątnym (45°)
  3. Hydrostat o maksymalnym kącie wychyłu 32°
SCORPION 960-635 LRC

Wyjątkowa moc: VARIPOWER PLUS.

Modele SCORPION 960 i 756 są seryjnie wyposażone w przekładnię VARIPOWER PLUS. Oprócz hydrostatu szerokokątnego (45°) zastosowano tu drugi, obracany silnik nastawny. Dzięki kątowi wychyłu 32° zapewnia on znacznie większą moc we wszystkich zakresach roboczych.

SCORPION 960-635 LRC

Komfortowa: przekładnia VARIPOWER.

Dzięki przekładni VARIPOWER o maksymalnym kącie wychyłu 45° (hydrostat szerokokątny) SCORPION bezstopniowo osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 40 km/h. Prędkość i siła przesuwu są stale do siebie dopasowywane. Dzięki temu niskie zużycie paliwa jest możliwe także przy wysokiej mocy.

SCORPION 960-635 LRC

Solidny: hydrostat.

Podczas jazdy SCORPION TREND można zaufać sprawdzonemu przez dziesięciolecia i stale udoskonalanemu hydrostatycznemu napędowi jezdnemu o maksymalnym kącie wychylenia 32°. Maszyna porusza się w wygodny, bezstopniowy i oszczędny sposób w zakresie prędkości od 0 do 30 km/h (opcjonalnie 20 km/h).

Mózg: SMART ROADING.

SMART ROADING dostosowuje liczbę obrotów silnika do potrzebnej mocy. Operator po prostu zadaje prędkość pedałem jazdy. Zależnie od obciążenia silnika diesla prędkość obrotowa automatycznie zwiększa się lub zmniejsza. Dzięki temu nie tylko spada poziom hałasu podczas osiągania prędkości maksymalnej, lecz również zużycie paliwa podczas prac transportowych i prac przeładunkowych w gospodarstwie.

SCORPION 960-635 LRC

Hamowanie w dwóch wariantach.

Lekkie naciśnięcie pedału hamulca z funkcją sprzęgła ogranicza bezstopniowo prędkość jazdy – liczba obrotów silnika zostaje zachowana. Całkowite naciśnięcie pedału powoduje automatyczne wyregulowanie do zera i aktywację hamulca roboczego. Umożliwia to precyzyjną i dozowaną jazdę przy każdej prędkości obrotowej silnika.

Łatwiejsza jazda z niską prędkością.

W przypadku prac takich, jak ścielenie czy zamiatanie, które wymagają dużej ilości oleju przy niskiej prędkości jazdy, idealnym rozwiązaniem są biegi pełzające SCORPION VARIPOWER. Maksymalną prędkość jazdy można wygodnie ustawić potencjometrem, a potrzebną liczbę obrotów silnika Diesla – elektronicznym gazem ręcznym. Biegi pełzające można stosować w zakresach jazdy ślimak i żółw.

Elektroniczny gaz ręczny – w połączeniu z biegami pełzającymi – umożliwia stałą wydajność hydrauliki roboczej.

SCORPION 960-635 LRC

Transport bez ryzyka.

Dla SCORPION dostępne są – do wyboru – pneumatyczny hamulec dwuprzewodowy lub hamulec hydrauliczny. Umożliwia to bezpieczne hamowanie również ciężkich przyczep, które są powszechnie stosowane np. podczas transportu słomy.

Bezpieczne zatrzymywane dzięki automatyce.

W momencie opuszczania siedzenia operatora, odłączania silnika lub zmniejszania prędkości jazdy do 0 km/h SCORPION automatycznie aktywuje elektrohydrauliczny hamulec postojowy. Hamulec uruchamia się ponownie przy aktywacji pedału gazu lub wyborze kierunku jazdy. Na potrzeby aktywacji ręcznej dostępny jest uchylny włącznik.

SCORPION 960-635 LRC

Podwozie.

Stabilność we wszystkich położeniach.

Mocne osie oraz samoblokujący mechanizm różnicowy o wartości blokowania 45% bądź blokada mechanizmu różnicowego o wartości blokowania 100% w modelach SCORPION 960–746 zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas prac w trudnych warunkach. Na przodzie SCORPION znajduje się napędzana planetarna oś kierująca z maks. kątem skrętu 35°, która zapewnia doskonałą zwrotność, a na tyle oś planetarna ułożyskowana wahadłowo o kącie wychyłu bocznego 11° z każdej strony w SCORPION 1033–635, lub 10° w SCORPION 960–746.

SCORPION 960-635 LRC

Wyrównanie poziomu w przypadku silnych obciążeń.

W SCORPION 960 oraz 1033 możliwe jest hydrauliczne wyrównanie poziomu pomiędzy ramą a osią przednią w zakresie +/- 8°. Funkcja ta jest aktywowana przełącznikiem w kabinie. Poziomnica znajduje się bezpośrednio w polu widzenia operatora; zapewnia to maksymalną stabilność w nierównym terenie oraz umożliwia precyzyjną pracę także przy wysokim podnoszeniu.

SCORPION 960-635 LRC

Rodzaje kierowania 
do każdego zastosowania.

Cztery rodzaje kierowania zapewniają nieporównywalną zwrotność nawet w najbardziej ciasnych pomieszczeniach. Nowość stanowi ręczny tryb psiego chodu, który jeszcze bardziej zwiększa zdolność maszyny do manewrowania za pośrednictwem kół osi przedniej.

  1. Kierowanie kołami osi przedniej
  2. Kierowanie wszystkimi kołami
  3. Psi chód
  4. Ręczny psi chód
SCORPION 960-635 LRC

Kierowanie kołami osi przedniej

SCORPION 960-635 LRC

Kierowanie wszystkimi kołami

SCORPION 960-635 LRC

Psi chód

SCORPION 960-635 LRC

Ręczny psi chód