Silnik i podwozie.

Podwyższona moc silnika 
przy wyższej ekonomice.

Bez kompromisów odnośnie mocy i wytrwałości.

Wysokowydajny silnik TUCANO o pojemności 7,7 l spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V przez wtórną obróbkę i chłodzony obieg spalin (EGR: Exhaust Gas Recirculation). Dodatkowo zwiększono moc silników we wszystkich modelach TUCANO.

Czysta sprawa.

Silnik Mercedes-Benz w TUCANO spełnia wymagania normy dzięki selektywnej redukcji katalitycznej (SCR: Selective Catalytic Reduction) oraz filtrowi cząstek stałych. Katalizator SCR zamienia tlenki azotu zawarte w spalinach w czysty azot i wodę. Konieczny do tego roztwór mocznika przewożony jest w zbiorniku o pojemności 57 l. Dalszą redukcję tlenków azotu osiągnięto przez chłodzony, wtórny obieg spalin (EGR). Filtr cząstek stałych ogranicza ilość cząstek zawartych w spalinach.

Duży układ chłodzenia z automatycznym odsysaniem kurzu.

TUCANO pracuje z wysokowydajnym układem chłodzenia wspólnym dla silnika, hydrauliki i klimatyzacji. Powiększenie kosza chłodnicy podniosło także wydajność chłodzenia. Automatyczne odsysanie kurzu zapewnia stałe czyszczenie napędzanego hydraulicznie, wirującego kosza chłodnicy, a tym samym dużą wydajność chłodzenia. Znacznie zmniejsza się zanieczyszczenie lameli chłodnicy.

Zasysanie powietrza i filtr powietrza.

Świeże powietrze jest w nowym TUCANO zasysane z wirującego kosza chłodnicy. Przez aktywne, wstępne oddzielanie do obu filtrów powietrza dostaje się mniej cząstek brudu. Pojemność filtrów dostosowano do nowych silników i znacznie zwiększono. Te zmiany znacznie wydłużyły okresy między kolejnymi przeglądami i zdecydowanie skróciły okresy przestojów.

Wydajność i inteligencja. 
Nowe zarządzanie silnikiem.

Oszczędność paliwa 
dzięki DYNAMIC POWER.

Wszystkie modele TUCANO są teraz seryjnie wyposażone w DYNAMIC POWER. Inteligentny system zarządzania silnikiem wysterowuje – zależnie od obciążenia – różne charakterystyki mocy silnika i dostosowuje moment obrotowy do potrzebnej wydajności. Dzięki temu przy obciążeniu częściowym (np. pokosy) można oszczędzić do 10% paliwa. Podczas przeładunku lub w przypadku użycia siekacza słomy moc zostaje zwiększona do maksimum, dzięki czemu można pracować z maksymalną wydajnością i najwyższą przepustowością.

Optymalne wykorzystanie mocy silnika.

DYNAMIC POWER wykorzystuje różne charakterystyki mocy silnika. Inteligentny system zarządzania silnikiem po prostu odłącza niepotrzebną moc. Gdy liczba obrotów spada w wyniku zwiększonego zapotrzebowania mocy, system automatycznie załącza kolejną, wyższą charakterystykę.

Po włączeniu rozładunku zbiornika ziarna system DYNAMIC POWER kombajnu TUCANO ma do dyspozycji maksymalną charakterystykę mocy. Po zakończeniu procesu przeładunku moc silnika zostaje ponownie zmniejszona i dostosowana do potrzebnej krzywej mocy.

TUCANO 500 400-300

Automatyczne obniżanie prędkości obrotowej.

  • Inteligentny system zarządzania silnikiem DYNAMIC POWER jest zawsze aktywny
  • Liczba obrotów silnika 1850 obr./min podczas jazdy po drodze
  • Moc maksymalna przy 1900 obr./min silnika
  • Redukcja liczby obrotów silnika na postoju w trybie transportowym do 1100 obr./min

Wykorzystaj wszystkie zalety.

  • Oszczędność paliwa przy pełnym obciążeniu
  • Oszczędność paliwa przy częściowym obciążeniu (do 10% podczas odkładania pokosu)
  • Mniejsza emisja hałasu w ruchu drogowym
  • Automatyczna redukcja liczby obrotów silnika podczas oczekiwania na skrzyżowaniach

Napęd wszystkich kół. Więcej siły w każdych warunkach.

4-TRAC – napęd wszystkich kół.

Hydrostatycznym napędem TUCANO – bez wysprzęglania i zmiany biegów – wygodnie steruje się uchwytem wielofunkcyjnym. Tak wiele komfortu natychmiast przekłada się na wzrost wydajności: przez szybkie nawroty oraz optymalne dopasowanie prędkości jazdy do zróżnicowanych warunków żniw. Opcja Extra Power: napęd na wszystkie koła. Jednym naciśnięciem palca uruchamiana jest nagromadzona siła, zapewniająca jazdę do przodu w najcięższym terenie. Napęd na wszystkie koła jest niezawodny i bezobsługowy.

Duża siła uciągu.

Napędzana oś tylna ma dwa centralne silniki hydrostatyczne. Są one zintegrowane w osi, a wyróżnia je znacznie wyższy stopień skuteczności. Dzięki zamontowaniu ich w osi, na zewnątrz przebiega mniej przewodów. Nawet w najcięższych warunkach zbiera się tam mniej brudu, a niebezpieczeństwo uszkodzenia napędów zostało zminimalizowane.

Duże ogumienie napędzanej osi tylnej.

W celu poprawy trakcji w ciężkich warunkach terenowych i zmniejszenia nacisku na glebę dostępne jest ogumienie o rozmiarach 600/65 R 28 lub VF 620/70 R 26 (TUCANO 580 / 570). Można je łączyć z niektórymi oponami o szerokości 800 mm.