Wybranie opcji „Akceptuj” powoduje, że będziemy stosować niewymagane pliki cookie (również pliki cookie dostawców zewnętrznych) w celu udostępnienia Państwu przyjaznej dla użytkownika oferty online oraz udoskonalenia naszej usługi i jeszcze lepszego dopasowania jej do Państwa zainteresowań. Zgodę tę mogą Państwo w każdym momencie wycofać w tym miejscu. Pliki cookie niezbędne ze względów technicznych stosujemy również w przypadku, gdy nie wybiorą Państwo opcji „Akceptuj”.

Do monitorowania zachowań użytkowników firma CLAAS korzysta również z usługi „Google Analytics”. Google przetwarza dane dotyczące korzystania w celu tworzenia dla firmy CLAAS anonimowych statystyk dotyczących zachowań użytkowników. Ponadto Google wykorzystuje Państwa dane do dowolnych własnych celów (np. do profilowania) i łączy je z danymi z innych źródeł. Google może zapisywać Państwa dane poza obszarem Unii Europejskiej, np. w USA za pośrednictwem Google LLC. Do Państwa danych mają dostęp zarówno firma Google, jak i organy państwowe.

Dalsze informacje są dostępne w naszej deklaracji o ochronie danych osobowych.

Akceptacja

LEXION 780–740.

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

LEXION 700

LEXION 780–740.

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

Duże rezerwy mocy. Silniki.

LEXION 700

Połączenie siły i inteligencji.

Nowe silniki Mercedes-Benz o pojemności do 15,6 l dbają w LEXION o najwyższą wydajność. Oraz o niskie koszty eksploatacji. Nowe silniki Mercedes-Benz spełniają we wszystkich modelach LEXION 700 wymagania odnośnie normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Przy pojemności 15,6 l oba największe modele LEXION 780 i 770 mają duże rezerwy mocy. Dla LEXION 780 jest do dyspozycji maksymalnie 626 KM. Modele LEXION 750 i 740 napędzane są przez silniki o pojemności 10,7 l i wyposażone także w DYNAMIC COOLING. Tylko w LEXION 760 zastosowano silnik Perkins. Również dla niego jest do dyspozycji pełny serwis CLAAS.

Fakty.

  • Mercedes-Benz OM 473 LA, 15,6 l (LEXION 780/770)
  • Perkins 2206F, 12,5 l (LEXION 760)
  • Mercedes-Benz OM 470 LA, 10,7 l (LEXION 750/740)
  • Norma emisji spalin Stage IV (Tier 4)
  • Zoptymalizowany proces spalania

  • Zoptymalizowany proces spalania
  • Poprawione właściwości pracy silnika
  • Wysoki moment obrotowy
  • Niższe zużycie paliwa
  • Optymalne przeniesienie mocy
LEXION 700

Stage IV (Tier 4) przez SCR i EGR.

Wszystkie modele LEXION 700 spełniają normę emisji spalin Stage IV (Tier 4) dzięki selektywnej redukcji katalitycznej (SCR: Selective Catalytic Reduction). Zamienia ona tlenki azotu zawarte w spalinach na azot i wodę. Konieczny do tego roztwór mocznika przewożony jest w zbiorniku 80 l. Dodatkowo dzięki recyrkulacji spalin (EGR: Exhaust Gas Recirculation) ich część jest mieszana ze świeżym powietrzem doprowadzanym do silnika. Efektem są niższe temperatury spalania w silniku, oraz zdecydowanie mniejsza emisja tlenków azotu.

Technologia Turbo-Compound dla LEXION 780/770.

Aby przy pełnym obciążeniu zwiększyć efektywność, silnik 15,6 l otrzymał drugą turbinę w układzie wydechowym. Siła turbiny jest przenoszona na koło zamachowe silnika i zwiększa jego skuteczność o 3% (aż do 37 kW). Taka technologia zapewnia wzrost efektywności, spokojny bieg i stabilny moment obrotowy.

Więcej chłodnej inteligencji. DYNAMIC COOLING.

Teraz dla wszystkich modeli LEXION 700.

Wszystkie modele LEXION 700 wyposażono w rewolucyjny, poziomy układ chłodzenia. Znajduje się on w optymalnej pozycji: leżącej, za przedziałem silnika. Duże, wirujące sito o średnicy 1,60 m w każdym momencie zapewnia zasysanie wystarczającej ilości świeżego powietrza. Stałe czyszczenie odbywa się przez automatyczne odsysanie kurzu. Pakiet dużych chłodnic dysponuje rezerwami gwarantującymi nieprzerwane chłodzenie i wydłużającymi okresy do następnego czyszczenia.

Oszczędność paliwa przy zmiennym napędzie wentylatora.

Zmienny napęd wentylatora we wszystkich modelach kombajnów LEXION samoczynnie reguluje liczbę obrotów – w zależności od wymaganej wydajności chłodzenia. Efektem jest oszczędność mocy pozostającej do dyspozycji maszyny. To inteligentny mechanizm, który wymaga mocy tylko wtedy, gdy jest ona rzeczywiście konieczna.

LEXION 700

Mądrze skonstruowany: z efektem kurtyny.

Konstrukcja układu chłodzenia idealnie prowadzi powietrze. Zasysanie od góry, przepływ przez chłodnice w dół, a następnie przez przedział silnika i odprowadzenie przez boczne wyloty.

Tworzy się przy tym korzystny efekt kurtyny: strumień powietrza aktywnie przeciwdziała powstawaniu kurzu, zapobiega zanieczyszczeniu chłodnic i praktycznie przejmuje stałe czyszczenie. Podwójna korzyść: zawsze wystarczające chłodzenie i wydłużenie czasu między przeglądami.

LEXION 700

TERRA TRAC. Większa ochrona gleby.

Wszystko sprawdzone w praktyce.

Od ponad 20 lat CLAAS oferuje własny system TERRA TRAC. Na świecie pracuje już ogromna liczba podwozi TERRA TRAC. W praktyce podwozie TERRA TRAC sprawdza się w najcięższych warunkach – zawsze i wszędzie.

W skrócie: podwozie gąsienicowe TERRA TRAC.

Ten, kto dzisiaj zapobiega ugniataniu gleby, nie musi martwić się o straty w przyszłości.

  • Szer. transport. 3,29 m (LEXION 760/750)
  • Szer. transport. 3,49 m (LEXION 780/770)
  • Ochrona gleby: 66% mniej nacisku niż maszyna na kołach
  • Lepsza trakcja (kukurydza/ryż/wilgoć/zbocza)
  • Większa stabilność na zboczach (boczna)
  • Mniejsze opory jazdy, poślizg i zużycie paliwa
  • Dłuższy czas pracy, wyższa wydajność w kampanii
  • Pełna zdolność do jazdy po drogach z prędkością 30 lub 40 km/h

W CEBIS można ustawić trzy różne wysokości podwozia, odpowiednio dopasowując prześwit maszyny.

LEXION 700

Większa zwrotność. 4-przegubowa oś.

Cztery przeguby – wyjątkowa zwrotność.

LEXION zobowiązuje: nowe rozwiązania aktywnego napędu. Ten skonstruowany i opatentowany przez CLAAS kształt wyróżniają dwie wyjątkowe zalety. Gwarantuje on nieograniczoną zwrotność nawet z dużym ogumieniem o wysokości do 1,65 m (30"). Poza tym osiągnięto nieporównanie większą stabilność i udźwig.

Nowa, 4-przegubowa oś reaguje na nierównościach pola nie tylko ruchami wahadłowymi wokół punktu obrotu jak osie używane dotychczas, lecz wykonuje również dodatkowy ruch boczny. Zapewnia jej to znacznie większą elastyczność w zakresie zmniejszenia promienia zawracania.

Ogumienie 30" o wysokości do 1,65 m.

Duża powierzchnia przylegania zmniejsza głębokość kolein. Gleba jest chroniona nie tylko przez TERRA TRAC na przedniej osi, lecz również przez wyjątkowe ogumienie kół tylnych 30" od CLAAS. - Wielkość ogumienia 500/ 85 R 30 - Wysokość opon do 1,65 m

  • Układ regulacji ciśnienia w oponach osi kierującej.
    LEXION 700

    Aby osiągnąć jeszcze lepszą trakcję, oś kierująca LEXION 780–740 może być wyposażona w układ regulacji ciśnienia powietrza w oponach. Operator wygodnie reguluje ciśnienie powietrza w oponach z kabiny przez CEBIS. Gdy zaprogramowane zostanie ciśnienie żądane do pracy w polu lub jazdy po drodze, to przełączenie włącznika jazdy drogowej automatycznie ustawi właściwe wartości.

    Ciśnienie w oponach można zmienić nie tylko w ustawieniach CEBIS, lecz alternatywnie również ręcznie, przełącznikiem w dachu kabiny.

    Obniżenie ciśnienia w oponach powoduje redukcję ugniatania gleby, zmniejsza poślizg i zwiększa trakcję. Podczas jazdy po drodze dopasowanie ciśnienia zapewnia lepszą stabilność maszyny, mniejsze ścieranie się opon i niższe zużycie paliwa.

  • Hydrostatyczny układ napędowy.

    Poprzez sterowanie elektrohydrauliczne można wyposażyć LEXION z CRUISE PILOT w automatyczny regulator jazdy w przód. Jazda przebiega wtedy automatycznie tak, jak luksusowym autem. Tak duży komfort także sprzyja większej wydajności pracy.

    Do jazdy po drogach prędkość maksymalną wybiera się między 20, 25, 30 lub 40 km/h.

  • Blokada mechanizmu różnicowego.

    Gdy na bardzo mokrym podłożu dochodzi do poślizgów kół, blokada mechanizmu różnicowego przekierowuje moment obrotowy: z koła, które się ślizga, na koło o lepszej przyczepności do podłoża. Takie zwiększenie trakcji zapewnia jazdę także na grząskim polu. Wszystkie modele LEXION 780 i 770 na kołach można wyposażyć w blokadę mechanizmu różnicowego.

  • POWER TRAC.

    Jednym przyciskiem uruchamiana jest moc poruszająca LEXION do przodu nawet na najcięższych glebach: z maksymalną siłą uciągu przy zredukowanym zużyciu paliwa. Napęd wszystkich kół jest niezawodny i bezobsługowy.

    Koncepcja napędu:

    • Włączenie siły uciągu centralnym silnikiem hydrostatycznym na tylnej osi
    • Napęd wszystkich kół załączany podczas jazdy
    • Klasyczny napęd na dwa koła jest możliwy po wyłączeniu napędu tylnej osi: poprawia to efektywność transportu po drogach / Większa siła uciągu