Wybranie opcji „Akceptuj” powoduje, że będziemy stosować niewymagane pliki cookie (również pliki cookie dostawców zewnętrznych) w celu udostępnienia Państwu przyjaznej dla użytkownika oferty online oraz udoskonalenia naszej usługi i jeszcze lepszego dopasowania jej do Państwa zainteresowań. Zgodę tę mogą Państwo w każdym momencie wycofać w tym miejscu. Pliki cookie niezbędne ze względów technicznych stosujemy również w przypadku, gdy nie wybiorą Państwo opcji „Akceptuj”.

Do monitorowania zachowań użytkowników firma CLAAS korzysta również z usługi „Google Analytics”. Google przetwarza dane dotyczące korzystania w celu tworzenia dla firmy CLAAS anonimowych statystyk dotyczących zachowań użytkowników. Ponadto Google wykorzystuje Państwa dane do dowolnych własnych celów (np. do profilowania) i łączy je z danymi z innych źródeł. Google może zapisywać Państwa dane poza obszarem Unii Europejskiej, np. w USA za pośrednictwem Google LLC. Do Państwa danych mają dostęp zarówno firma Google, jak i organy państwowe.

Dalsze informacje są dostępne w naszej deklaracji o ochronie danych osobowych.

Akceptacja

NEXOS 250–210

Silnik i napęd.

We wszystkich modelach pod maską pracują silniki FPT o pojemności 3,4 l, dysponujące nowoczesną technologią wtrysku oszczędzającą paliwo.

NEXOS F-FB-VL-VE

NEXOS 250–210

Silnik i napęd.

We wszystkich modelach pod maską pracują silniki FPT o pojemności 3,4 l, dysponujące nowoczesną technologią wtrysku oszczędzającą paliwo.

Silnik i napęd.

Duża moc w małej maszynie.

Mocne serce.

  • Wentylator wiskotyczny
  • Wysokie ciśnienie wtrysku Common Rail 1600 bar
  • Turbosprężarka
  • Chłodnica powietrza doładowania
  • Spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i) dzięki filtrowi cząstek stałych, katalizatorowi DOC i zewnętrznemu, chłodzonemu, wtórnemu obiegowi spalin (EGR)

Dopasowana pojemność skokowa 3,4 l zapewnia niskie zużycie paliwa. W zestawieniu z 4-cylindrowym silnikiem pozwala ona na wyjątkowo spokojną pracę. Dodatkowo uzyskano niski poziom hałasu i długą żywotność. Mimo kompaktowego formatu NEXOS z wentylatorem wiskotycznym oraz nowoczesną techniką wtrysku i obróbki spalin stanowi znakomitą podstawę efektywnej pracy. NEXOS jest seryjnie wyposażony w podgrzewacz powietrza silnika.

  • Stała moc.

    Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest ona konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym z WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a praca ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy także nie stanowi problemu. Wysoka moc eliminuje też konieczność częstej zmiany biegów.

  • NEXOS 250. Osiągnąć więcej.
    NEXOS F-FB-VL-VE

    Dzięki zastosowaniu CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT) NEXOS 250 umożliwia zwiększenie mocy wynoszące maks. 9 KM przy pracy z WOM oraz podczas transportu od 13 km/h. Dzięki temu idealnie nadaje się do przewozu z wykorzystaniem dużych przyczep oraz do wymagających prac z WOM. Dzięki mocy maksymalnej wynoszącej 112 KM oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 440 Nm oferuje – mimo bardzo kompaktowej konstrukcji – szerokie spektrum zastosowań.

  • Mocna redukcja szkodliwych składników.

    Wprowadzenie przepisów o emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i) to bez wątpienia największy krok w tym zakresie w klasie ciągników o wąskim rozstawie kół. Przepisy przewidują 90% redukcję cząstek stałych (PM) oraz obniżenie udziału tlenków azotu (NOx) o 50%.

  • Po prostu czysty.
    NEXOS F-FB-VL-VE

    Przy EGR (Exhaust Gas Recirculation) część spalin miesza się z zasysanym, świeżym powietrzem. W efekcie spalanie w silniku zachodzi wolniej, a jego temperatura nie jest tak wysoka. Tworzenie tlenków azotu jest znacznie mniejsze. Oprócz tego graniczne wartości sadzy są utrzymywane tylko przez filtr cząstek stałych (DPF). Przy technologii EGR nie jest wymagany żaden dodatkowy zbiornik ani inny materiał eksploatacyjny.

    Przy konstruowaniu ciągników NEXOS uwzględniono komponenty niezbędne do zachowania normy emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i). Nie zakłóciło to ani dostępu do ciągnika, ani widoku z kabiny. Kombinacja katalizatora DPF/DOC jest bezpieczna pod maską silnika.


NEXOS F-FB-VL-VE

Pięć wersji przekładni.

Dowolna zmiana biegów.

Pięć przekładni do wyboru zapewnia w NEXOS zawsze odpowiednie rozwiązanie:

Mocny napęd. WOM.

NEXOS można wyposażyć w różne wersje WOM. Między innymi w WOM zależny albo w WOM 540 ECO z liczbą obrotów silnika wynoszącą 1650 obr./min, zmniejszonym zużyciem paliwa i niższym poziomem hałasu przy lekkich pracach z WOM.

  • 540 obr./min
  • 540 ECO i 540 obr./min
  • 540 i 1000 obr./min

Włączanie WOM jest seryjnie wspomagane hydraulicznie; w połączeniu z przekładnią 24/12 możliwe jest elektroniczne załączanie WOM.

NEXOS F-FB-VL-VE

Rewerser jest wygodnie umieszczoną dźwignią z lewej strony operatora, do wyboru z elektronicznym REVERSHIFT lub mechanicznym rewerserem.

NEXOS F-FB-VL-VE

Z wyposażeniem REVERSHIFT i TWINSHIFT: obsługa elektronicznego sprzęgła przez włącznik na dźwigni zmiany biegów

NEXOS F-FB-VL-VE

Przedni i tylny podnośnik. Mniej czynności roboczych, więcej wykonanej pracy.

NEXOS F-FB-VL-VE

Duży udźwig.

Z maksymalnym udźwigiem 3,1 t (VE maks. 2,5 t) w punktach łączenia podnośnika tylnego NEXOS radzi sobie z wszystkimi urządzeniami. Precyzyjne prowadzenie urządzeń przede wszystkim na zboczach jet możliwe w modelach VL i F dzięki opcjonalnie dostępnemu hydraulicznemu wieszakowi i hydraulicznym stabilizatorom bocznym. Podnośnik tylny dostępny jest z mechanicznym lub elektronicznym sterowaniem TCE 6. Zewnętrzne elementy obsługowe na błotnikach ułatwiają bezpieczne zaczepianie urządzeń roboczych.

Większa kompatybilność.

Z udźwigiem 2,8 t podnośnik przedni poradzi sobie z każdym urządzeniem. Oprócz klasycznego przedniego WOM 1000 obr./min dostępny jest też WOM przedni 540 ECO, który już przy 1650 obrotach silnika udostępnia pełną liczbę obrotów. Bezpośrednio do podnośnika przedniego można podłączyć zawór hydrauliczny i powrót bezciśnieniowy. Wtyczka elektryczna umożliwia podłączanie z przodu różnych odbiorników.

NEXOS F-FB-VL-VE

Komfortowa obsługa z zewnątrz z mechanicznym lub elektronicznym sterowaniem tylnego podnośnika.

NEXOS F-FB-VL-VE
NEXOS F-FB-VL-VE

Istnieje wybór między mechaniczną a elektroniczną regulacją tylnego podnośnika. Obie wersje są umieszczone w wygodny i ergonomiczny sposób z prawej strony fotela operatora.

  • Więcej możliwości wykorzystania.
    NEXOS F-FB-VL-VE

    Zamiast podnośnika przedniego NEXOS można wyposażyć również w przednią płytę montażową. Jest ona szczególnie zalecana w przypadku rzadkiego dołączania i odłączania urządzenia przedniego. W porównaniu z podośnikiem przednim w przypadku bardzo ciężkich urządzeń zmniejsza się występ z przodu. Dopasowane jarzmo wzdłuż silnika zapewnia pewne wsparcie wszystkich zawieszanych maszyn. Ponadto pomiędzy osią przednią a kabiną zintegrowano w nim dodatkowe otwory gwintowane w celu zapewnienia dodatkowej bocznej strefy dołączania. Mniejszy może więcej.

  • Przedni podnośnik.
    NEXOS F-FB-VL-VE

    Dzięki krótkiemu nawisowi składany podnośnik przedni umożliwia bezpieczne manewrowanie na nawrotach.

NEXOS F-FB-VL-VE

Wydajna hydraulika w kompaktowej formie.

NEXOS F-FB-VL-VE

Hydrauliczny hamulec przyczepy zapewnia elastyczność także podczas transportu.*

* Opcja nie jest dostępna we wszystkich krajach.

Moc hydrauliki według potrzeb.

Dzięki swojej ogromnej mocy hydraulicznej NEXOS wprost idealnie nadaje się do pracy z wymagającymi maszynami lub całymi ich zestawami. Seryjnie jest wyposażony w dwie pompy hydrauliczne. Wydajność 60 l/min jednej pompy jest przy tym całkowicie przeznaczona dla zaworów hydraulicznych i podnośnika tylnego. Druga pompa zasila układ prowadzenia. Do prac wymagających szczególnie wysokiej wydajności hydraulicznej można wyposażyć NEXOS w obwód hydrauliczny z 3 pompami o wydajności 87 l/min. Trzecia pompa o wydajności 27 l/min zasila przy tym wyłącznie podnośnik tylny. Podnośnik tylny, układ prowadzenia i zawory hydrauliczne zasilane są niezależnie od siebie. W ten sposób można bez problemu realizować kilka nakładających się na siebie funkcji.

Mechaniczne lub elektroniczne zawory hydrauliczne.

NEXOS można wyposażyć w cztery mechaniczne zawory hydrauliczne. Maksymalny komfort oferuje wyposażenie z czterema elektronicznymi zaworami hydraulicznymi. Obsługa odbywa się wygodnie poprzez joystick ELECTROPILOT i dwa przełączniki kołyskowe.

NEXOS F-FB-VL-VE
NEXOS F-FB-VL-VE

Jeden zawór hydr. dla maks. trzech odbiorników zewnętrznych.

W obu wariantach zawór hydrauliczny jest wyposażony w maksymalnie dwa elektronicznie przełączane, podwajacze hydrauliczne. Naciskając przycisk, operator może łatwo skierować strumień oleju do czterech przyłączy przed kabiną. Jeden zawór hydr. dla maks. trzech odbiorników zewnętrznych.

Konserwacja musi być prosta.

Szybko i sprawnie.

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.

  • Jednoczęściowa maska silnika daje dostęp
  • do wszystkich punktów konserwacji silnika
  • Poziom i uzupełnienie stanu oleju jest możliwe przy opuszczonej masce z prawej strony NEXOS
  • Wykonanie przeglądów obsługi codziennej możliwe jest bez żadnych narzędzi

Długie okresy między wymianami oleju (silnik 600 h, przekładnia i hydraulika 1200 h) pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. Dzięki temu ponosi się mniej kosztów w sezonie, gdyż maszyna jest tam, gdzie powinna być: w pracy.

NEXOS F-FB-VL-VE

Dzięki jednoczęściowej masce, przedział silnika można otworzyć jednym uchwytem. Filtr powietrza jest bezpośrednio dostępny. Obrót dłoni wystarczy do odchylenia chłodnicy i wyjęcia jej sita. W ten sposób, w razie potrzeby można szybko skontrolować i gdy to konieczne, oczyścić powierzchnie chłodzące. Dołączone narzędzie wydmuchujące powoduje, że czyszczenie ściśle ułożonych chłodnic staje się dziecinnie proste. W ten sposób, w razie potrzeby można szybko skontrolować i gdy to konieczne, oczyścić powierzchnie chłodzące.

Filtr powietrza kabiny jest łatwo dostępny do czyszczenia i zawsze zapewnia świeże powietrze w kabinie. Do pracy w ochronie roślin można zamiast zwykłego filtra powietrza założyć filtr kabiny z węglem aktywnym.