Używamy plików cookie (własnych lub pochodzących od innych dostawców np. Google Analytics), aby ułatwić Państwu korzystanie z naszych stron internetowych i lepiej dopasować ofertę do Państwa zainteresowań. Podczas dalszego korzystania z naszych stron internetowych będą stosowane wyłącznie pliki cookie niezbędne ze względów technicznych, a w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody – wszystkie pliki cookie (również w celach marketingowych). Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją odwołać w każdej chwili.

Dalsze informacje są dostępne w naszej deklaracji o ochronie danych osobowych.

Akceptacja

AXION 960-920

Gotowy. Nowy AXION 900.

Gotowy do swoich wielkich zadań: już w wersji wyposażenia CIS+ z kolorowym wyświetlaczem nowy AXION 900 oferuje dużo więcej, a w wersji wyposażenia CEBIS z ekranem dotykowym otrzymują Państwo po prostu wszystko.

AXION 960-920

Gotowy. Nowy AXION 900.

Gotowy do swoich wielkich zadań: już w wersji wyposażenia CIS+ z kolorowym wyświetlaczem nowy AXION 900 oferuje dużo więcej, a w wersji wyposażenia CEBIS z ekranem dotykowym otrzymują Państwo po prostu wszystko.

Większa moc i moment obrotowy – niższa liczba obrotów i mniejsze zużycie paliwa.

Czysta moc.

AXION 900 powstał z myślą zarówno o pracach transportowych, jak i polowych. Dla całego zakresu zadań ma on do dyspozycji pełną moc silnika bez Boost, dlatego problemu nie stanowi nawet trudna uprawa gleby przy niskich prędkościach. Dzięki sterowaniu silnikiem i przekładnią CMATIC AXION 900 może korzystać z koncepcji niskiej liczby obrotów. Zwiększenie mocy przy niższej liczbie obrotów oraz automatyczne dopasowanie prędkości obrotowej silnika ograniczają koszty operacyjne.
Pod jednoczęściową maską pracuje 6-cylindrowy silnik FPT Cursor 9 o pojemności 8,7 l. Spełnia on wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4) i jest wyposażony w 4-zaworową technologię Common Rail, chłodzenie powietrza doładowania, a także turbinę doładowującą o zmiennej geometrii (VGT).

  • NOWOŚĆ: turbosprężarka o zmiennej geometrii.

    Turbosprężarka VGT dba o optymalne ciśnienie doładowania przy każdej liczbie obrotów silnika. Dzięki dopasowaniu liczby obrotów i obciążenia, silnik osiąga 70% momentu obrotowego już na niskich obrotach. Optymalne spalanie zapewnia oszczędność paliwa i najlepszą moc.

  • NOWOŚĆ: koncepcja niskiej liczby obrotów.

    Wyższa moc przy jednocześnie niższym zużyciu paliwa – mając na uwadze ten cel inżynierowie firmy CLAAS rozwinęli innowacyjną koncepcję niskiej liczby obrotów ciągników CMATIC. Do dalszych zalet można zaliczyć wyższy komfort i dłuższy czas pracy na jednym tankowaniu:

    • Zakres stałej mocy od 1700 do 1900 obr./min
    • Zakres stałego momentu obrotowego od 1300 do 1500 obr./min
    • 95% maksymalnej mocy dostępne dla tylnego WOM 1000 ECO
    • Niższa prędkość obrotowa silnika podczas prac transportowych z prędkością 40 lub 50 km/h (1400 lub 1600 obr./min)
    • Dwie prędkości obrotowe na biegu jałowym (650 i 800 obr./min) z automatycznym dopasowaniem obniżają zużycie paliwa przy zatrzymaniu o maks. 2 l/h

    AXION 960-920

    Moment obrotowy (Nm)Moc maksymalna PS ECE R 120
    9601860445
    9501820410
    9401770385
    9301695355
    9201600325

Czysta sprawa.

SCR – czystość przez mocznik.

SCR to selektywna redukcja katalityczna. Zamienia ona tlenki azotu w czysty azot i wodę. Odbywa się to z pomocą wodnego roztworu syntetycznego mocznika AdBlue®1), mieszczącego się w dodatkowym zbiorniku. Wtórna obróbka spalin pozwala na optymalny proces spalania w silniku.

Zintegrowany system SCR.

Przy konstruowaniu AXION 900 uwzględniono niezbędne komponenty wtórnej obróbki spalin. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR został wmontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny bezpośrednio za słupkiem A kabiny. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane.

CLAAS CMATIC. Bezstopniowa jazda.

Efektywnie i komfortowo.

CMATIC oznacza technikę bezstopniowych przekładni ciągników CLAAS. Serię AXION 900 wyposażono w przekładnię ZF Terramatic. W bezstopniowej przekładni z rozdziałem mocy cztery mechaniczne biegi są automatycznie włączane sprzęgłami płytkowymi. Nie ma konieczności ręcznej zmiany grup biegów.

Wysoki mechaniczny udziału w transmisji sił zapewnia znakomitą skuteczność w każdym zakresie prędkości z równoczesnym zachowaniem niskiego zużycia paliwa.

  • Wykorzystanie prawdziwego potencjału.

    Przy 1600 obr./min AXION 900 jedzie z prędkością 50 km/h, a przy 1300 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę swoich możliwości w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymywana i ciągnik bezpiecznie stoi w miejscu. Można wygodnie i bezpiecznie pokonywać podjazdy na stromych polach czy też jechać przez skrzyżowania dróg z pełnym ładunkiem.

  • Przemyślane sterowanie przekładni.

    Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.

CMATIC. Optymalne ustawienie.

Prosta i przejrzysta obsługa.

Przekładnia CMATIC dysponuje trzema rodzajami obsługi: pedałem jazdy, CMOTION i trybem ręcznym.
W obydwu pierwszych trybach prędkość może być sterowana pedałem jazdy lub drążkiem jezdnym. Liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni są regulowane automatycznie – z optymalną skutecznością i zużyciem paliwa. W trybie ręcznym operator ustala liczbę obrotów silnika i przełożenie przekładni. Automatyczna regulacja silnika i przekładni jest nieaktywna.

  • NOWOŚĆ: ograniczanie obrotów silnika za pomocą przycisku.

    Regulacja ograniczania obrotów silnika dla trybów „Eco” i „Power” oraz dla pamięci liczby obrotów silnika

    Wartość ograniczania umożliwia szybką i prostą regulację prędkości obrotowej przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS można sprawdzić, przy jakiej prędkości obrotowej przekładnia ogranicza prędkość.

    Po aktywacji pamięci liczby obrotów silnika, jak np. podczas prac z WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej prędkości obrotowej silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.

    Dla ograniczania prędkości obrotowej silnika w trybie pedału jazdy i drążka jezdnego można zapisać dwie wartości, wywoływane przyciskami funkcyjnymi szybkiego dostępu. Wartości te określane mianem „Eco” i „Power” umożliwiają szybkie dopasowanie ograniczania do rodzaju zastosowania, np. w przypadku zmiany z jazdy po ulicy na pracę w polu. Ograniczanie prędkości silnika dla pamięci odbywa się oddzielnie.

CMATIC. Praca bez zatrzymania.

Dopasowane zakresy prędkości.

Przekładnia CMATIC udostępnia trzy regulowane zakresy prędkości jazdy w obu kierunkach. Aktywny zakres jest widoczny w CEBIS oraz CIS i może być zmieniany podczas jazdy za pomocą dwóch przycisków. Im mniejsza ustawiona wartość maksymalna zakresu jazdy, tym bardziej precyzyjne dozowanie prędkości.

Dla wszystkich zakresów jazdy można zapisać wartości tempomatu, przy czym prędkość jazdy można zapisać podczas jazdy za pomocą przycisku na drążku jezdnym. Wartości tempomatu można wstępnie ustawić również w terminalu CEBIS lub CIS.

Przy CMATIC każdy operator ma możliwość utworzenia własnego profilu do każdego zadania. Z atrakcyjną technologią przekładni CMATIC jest on w stanie efektywnie i produktywnie wykorzystać pełną moc swojego AXION – z optymalnym komfortem obsługi.

Stabilny i zwrotny,
pełna siła uciągu.

Prawdziwa stabilność.
To potrafi ciągnik 400 KM.

Dzięki doświadczeniu w budowie ciągników standardowych i powyżej 500 KM w ciągnikach XERION firma CLAAS znalazła zupełnie nowe rozwiązania dla AXION 900 – do stałej pracy w najcięższych warunkach. Silnik wpuszczono w solidną ramę ze zintegrowaną misą olejową; cała siła przedniego podnośnika i wspornika przedniej osi jest idealnie odbierana.

W pracy oznacza to:

  • Wysoka stabilność także przy pracy z ciężkimi maszynami montowanymi z przodu
  • Duże kąty skrętu przedniej osi i maksymalną zwrotność
  • Optymalny dostęp do silnika i wszystkich punktów konserwacji
  • Bezpieczne ułożenie przewodów w ramie

Duży rozstaw osi – kompaktowa budowa.

Aby przenieść 400 KM na podłoże, należy mieć właściwą koncepcję. AXION 900 jest stworzony, by temu podołać. Jego rozstaw osi to 3,15 m, a przemyślana konstrukcja sprawia, że na polu jest zwrotny, a na drodze szybki. Długość zestawu z maszynami zależy jedynie od przepisów prawa. Duży rozstaw osi oraz optymalny rozkład masy przenoszą siłę uciągu na podłoże, co pozwala przy wielu pracach – zwłaszcza w transporcie – na rezygnację z dodatkowego balastu przedniego. Efektem jest oszczędność paliwa i mniejsze zużycie opon.

Duża siła uciągu.

Całkowite wyważenie.

Liczne możliwości balastowania przedniej i tylnej osi sprawiają, że AXION można optymalnie dostosować do każdego zadania. Tylko tak w pełni wykorzystuje się jego potencjał mocy – bez niepotrzebnych strat. Gdy trzeba wykonać ciężkie prace z małą prędkością, można po prostu założyć na AXION balast. Gdy jest on niepotrzebny, można go równie szybko zdjąć.

Obciążniki na koło osi tylnej w kg

Felga 38"Felga 42"
100400
367667
634856

Na szerokim ogumieniu.

Wszystkie modele AXION 900 można wyposażyć w ogumienie tylnych kół o średnicy 2,15 m. Dla osi przedniej przewidziano opony o średnicy do 1,70 m. Liczne możliwości ogumienia sprawiają, że AXION 900 jest gotów do każdej pracy. Z maksymalnym ogumieniem 900/60 R 42 ciągnik swobodnie mieści się w 3 m szerokości na drodze i doskonale chroni glebę w polu. Dodatkowo AXION 900 można wyposażyć w ogumienie bliźniacze.1

1 Ogumienie bliźniacze nie jest dostępne we wszystkich krajach. Prosimy zapoznać się z cennikiem swojego partnera handlowego.

Siła i oszczędność w jednym przycisku.

Zawsze właściwa liczba obrotów.

AXION 900 ma do dyspozycji trzy różne liczby obrotów WOM:

  • 1.000 obr/min
  • 540 ECO / 1.000 obr/min
  • Seryjnie 1.000 / 1.000 ECO obr/min

Wybór prędkości WOM odbywa się jednym naciśnięciem. Kolejny włącznik uruchamia WOM.

Próg automatycznego wyłączania i włączania WOM można regulować bezstopniowo przy określonej wysokości podnoszenia. Do zapisu wysokości wystarczy ustawić podnośnik na żądanej pozycji i dłużej przytrzymać wciśnięty przycisk automatyki WOM. Zintegrowane swobodne obracanie tylnego WOM ułatwia dołączanie maszyn.

Od razu.

ARION 900 przenosi swoją pełną moc od razu, także przy niskich prędkościach jazdy. W trybie ECO można przenieść do 95% maksymalnej mocy silnika na napęd WOM (np. 351 KM i 1583 Nm w AXION 930) mimo zmniejszonej prędkości obrotowej. W ten sposób nawet ciężkie prace wykonywane są ze zredukowaną liczbą obrotów silnika.

Liczby obrotów:

  • 1000 obr./min ECO przy 1600 obrotach silnika na minutę
  • 540 obr./min ECO przy 1450 obrotach silnika na minutę

Mocna hydraulika. Proste łączenie.

Czyste, bezciśnieniowe dołączanie.

Wszystkie gniazda hydrauliki z tyłu modeli AXION są wyposażone w dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączanie można tu wykonywać także pod ciśnieniem.

Barwne oznakowanie strony wlotowej i wylotowej ułatwia bezbłędne dołączanie maszyn. Olej wyciekający podczas do- i odłączania jest zbierany przewodami do zbiorniczka.

  • NOWOŚĆ: hydraulika do wszelkich potrzeb.
    • Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich modeli AXION 900 z wydatkiem 150 lub 220 l/min
    • Z wyposażeniem CIS+: obsługa do sześciu elektronicznych zaworów hydraulicznych w podłokietniku – z których cztery można przypisać do ELECTROPILOT
    • Z wyposażeniem CEBIS: obsługa do ośmiu elektronicznych zaworów hydraulicznych w podłokietniku – z których cztery można przypisać do ELECTROPILOT. Dzięki możliwości swobodnego przypisania i wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych każdy operator może regulować obsługę w CEBIS zależnie od rodzaju zastosowania i osobistych preferencji. Dzięki temu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając niezakłóconą pracę.
    • Z wyposażeniem CEBIS i CIS+: obsługę zaworów hydraulicznych można przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, wielofunkcyjnego podłokietnika lub ELECTROPILOT w celu ułatwienia obsługi łączonych procesów roboczych.
    WyposażenieCIS+CEBIS
    Maks. liczba zaworów hydraulicznych z przodu22
    Maks. liczba elektronicznych zaworów hydraulicznych z tyłu46
    Obsługa przez włącznik w podłokietniku24
    Obsługa przez ELECTROPILOT44
    Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych
    Dowolność przypisywania funkcji w urządzeniach sterujących

    □ Dostępne – Niedostępne

Podniesie wszystko. Tylny podnośnik.

Tylny podnośnik.

Przy maksymalnym udźwigu 11 t we wszystkich modelach AXION 900 poradzi sobie z każdą maszyną. Wyposażenie podnośnika tylnego można zestawić odpowiednio do potrzeb:

  • Dźwignie dolne kat. 3 lub kat. 4
  • Mechaniczna lub hydrauliczna dźwignia górna kat. 3 albo kat. 4
  • Ręczne lub automatyczne stabilizatory dostępne dla obu dźwigni dolnych
  • Regulacja poślizgu przez prędkość radaru
  • Na obu błotnikach zdalne uruchamianie podnośnika, WOM i elektronicznego zaworu hydraulicznego
  • Praktyczny, tylny uchwyt na kule
  • NOWOŚĆ: zaczep na wymiar.

    Kozioł zaczepu AXION 900 spełnia wymagania normy ISO-500. Dzięki temu można stosować również zaczepy pociągowe innych maszyn spełniających tę samą normę. Fabrycznie dostępne są liczne możliwości dołączania:

    • Zaczep z hakiem Hitch

    W szynie zaczepu:

    • Zaczep automatyczny 38 mm
    • Kula pociągowa K80
    • Zaczep CUNA

    Jako zaczep wahadłowy:

    • Z kat. 3 lub kat. 4
    • Z zaczepem Piton Fix
    • Z kulą pociągową K80 i wymuszonym kierowaniem

    Różne otwory w wariantach zaczepu wahadłowego umożliwiają zmianę odległości pomiędzy końcówką WOM a punktem dołączania. Zwiększa to swobodę zastosowania oraz poprawia zwrotność.

Zewnętrzne elementy obsługowe tylnego podnośnika, WOM i wybranego zaworu hydraulicznego

Warianty zaczepu wahadłowego oferują wiele położeń. Pozycja wyciągnięta umożliwia lepszą zwrotność.

Alternatywnie do kozła zaczepu zgodnego z ISO-500 dostępne jest sprzęgło z hakiem Hitch.

Większa wszechstronność. Więcej zastosowań.

Przedni podnośnik.

Wszystkie modele AXION 900 można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:

  • 5,0 t dla maszyn zawieszanych i balastowania
  • 6,5 t dla bardzo ciężkich maszyn zawieszanych

Szybka i łatwa konserwacja.

Dostępność oszczędza czas i pieniądze.

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko co skomplikowane i niewygodne, wykonywane jest niechętnie.

  • Duża, jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów jego konserwacji
  • Kontrolę poziomu i uzupełnienie stanu oleju można wykonać z prawej strony ciągnika, przy opuszczonej masce
  • Wykonanie przeglądów obsługi codziennej możliwe jest bez żadnych narzędzi
  • Łatwo dostępny i widoczny filtr paliwa znajduje się przy lewym wejściu do kabiny
  • Schowek zintegrowany w lewym wejściu zapewnia miejsce na zwykłą skrzynkę z narzędziami
  • Zewnętrzne zaciski akumulatorów, umożliwiające np. mobilne ładowanie na polu

Długie okresy między wymianami oleju (silnik 600 h, przekładnia i hydraulika 1.200 h) pozwalają oszczędzić czas i koszty. Wydaje się mniej pieniędzy w sezonie, gdyż maszyna jest tam, gdzie powinna być: w pracy.

Zewnętrzne zaciski akumulatorów są dostępne bezpośrednio po stronie wejścia.

Świeże powietrze i pełna moc.

Pakiet chłodnic umieszczono na stabilnej ramie z dwustopniopwym otwieraniem przez siłowniki gazowe, co znakomicie ułatwia ich czyszczenie. Jest to bezpieczne, łatwe i praktyczne.

Filtr powietrza w chłodnej strefie przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i może być wyjmowany bez ograniczeń. Odsysanie większych cząstek kurzu w obudowie filtra wydłuża okresy czasu do kolejnego czyszczenia.