Technologia kondycjonowania kukurydzy na kiszonkę znana pod marką SHREDLAGE® powoduje intensywny rozpad materiału i wielokrotnie zwiększa powierzchnię sieczki.
Na kolejnych stronach znajdziesz informacje o warunkach korzystania z serwisu internetowego, wskazówki prawne oraz metryczkę oferty internetowej CLAAS KGaA.
Aplikacji z zakresu elektronicznego przetwarzania danych, a także do rozmaitych informacji z działów Marketing i Dystrybucja, Serwis, Części i Akademia.
To, co w 1913 r. rozpoczęło się wraz z produkcją wiązałek do słomy, stanowi obecnie stałą wielkość w obszarze technik rolnych, zapewniając CLAAS światową sławę.
AXION 900 jest dostępny w dwóch wariantach wyposażenia: CIS+ o funkcjonalnej stylistyce oferuje ergonomiczne rozwiązania oraz funkcje automatyki przeznaczone do niemal wszystkich zastosowań. Z kolei CEBIS zachwyci wszystkich tych, którzy oczekują więcej techniki i maksymalnego komfortu. Od zarządzania nawrotami CSM przez zarządzanie maszynami po ICT (Implement Controls Tractor) – CEBIS oferuje wiele funkcji.
Możliwość wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych, obraz z kamery, sterowanie urządzeniami ISOBUS, CEMOS, zarządzania maszynami i zleceniami oraz wiele innych funkcji – CEBIS spełnia wszystkie życzenia użytkownika. Dzięki ekranowi dotykowemu i logicznej nawigacji w menu wszystkie ustawienia można wprowadzić w ciągu kilku sekund. Podłokietnik z uchwytem wielofunkcyjnym CMOTION zapewnia maksymalny komfort.
CIS+ przekonuje dużą przejrzystością i prostą strukturą. Mimo przyjemnej prostoty oferuje on niezbędny zakres funkcji wraz z funkcjami automatycznymi dla łatwej i wydajnej pracy. Po prostu więcej.
Zintegrowany w słupku A kolorowy, 7-calowy wyświetlacz CIS łączy funkcje wyświetlania i regulacji przekładni, elektronicznych zaworów hydraulicznych, przycisków funkcyjnych oraz zarządzania nawrotami CSM. Wszystkie ustawienia można wygodnie wprowadzać włącznikiem obrotowym oraz przyciskiem ESC.
Po prostu wszystko.
Wyposażenie CEBIS.
Podłokietnik, który wyznacza standard.
Wszystkie ważne elementy obsługowe umieszczono w prawym podłokietniku:
Napęd wszystkich kół, blokada mechanizmu różnicowego, automatyka WOM, amortyzacja przedniej osi
Główny włącznik: akumulator, aktywacja hydrauliki, CSM, system prowadzenia
Terminal CEBIS. Wszystko pod kontrolą.
Przejrzystość i szybka obsługa. Dzięki zrozumiałym symbolom oraz oznaczeniom kolorystycznym 12-calowa przekątna ekranu CEBIS daje jasny przegląd ustawień i stanów pracy. Nawigacja w menu CEBIS oraz dotykowy ekran pozwalają na dokonanie wszystkich ustawień w kilku krokach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja DIRECT ACCESS oznaczona symbolem maszyny. Wystarczy dotknąć, aby przejść bezpośrednio do odpowiedniego okna dialogowego.
DRIVESTICK z aktywacją tempomatu do obsługi przekładni CMATIC
Obsługa tylnego podnośnika i dwóch przycisków funkcyjnych, np. aktywacja zarządzania nawrotami CSM
Ręczny gaz, dwie pamięci obrotów silnika, GPS PILOT, napęd wszystkich kół i blokada mechanizmu różnicowego
Dżojstik ELECTROPILOT z dwoma przyciskami funkcyjnymi i przyciskami do zmiany kierunku jazdy
Pole obsługi przekładni i aktywacja funkcji hydrauliki
Elektroniczne sterowanie hydrauliką
Ustawienie głębokości pracy tylnego podnośnika
Aktywacja przedniego i tylnego WOM oraz automatyki tylnego WOM
Aktywacja amortyzacji przedniej osi
Zarówno CEBIS, jak i CIS+.
Trzy elektroniczne zakresy jazdy z przypisaną wartością tempomatu na kierunek jazdy można zmieniać i aktywować w dowolnym czasie
Indywidualne ustawienie i aktywacja ilości oraz kontroli czasu za pomocą poszczególnych zaworów hydraulicznych
Bezstopniowa regulacja automatyki WOM na podstawie wysokości podnośnika tylnego
Zapis i odtwarzanie czterech sekwencji zarządzania nawrotami CSM
Obsługa urządzeń ISOBUS przyciskami funkcyjnymi ciągnika
Maszyna steruje ciągnikiem: dzięki ICT (Implement Controls Tractor) w prasach kostkujących lub przyczepach CARGOS
Regulacja tylnego podnośnika i wybór prędkości WOM zlokalizowane w wersji CIS+ i CEBIS w prawym słupku B. Gwarantuje to bezpośredni dostęp podczas pracy oraz możliwość natychmiastowej optymalizacji ustawień tylnego podnośnika.
Ergonomia i komfort to lepsze warunki pracy.
Komfort pierwszej klasy.
Liczne szczegóły AXION zapewniają lepsze środowisko pracy na długie dni. Wiele schowków daje wystarczająco dużo miejsca na telefon komórkowy czy dokumenty. Pod fotelem instruktora znajduje się chłodzony schowek na dwie butelki 1,5 l i przekąski. Idealne na przerwę w pracy.
Przy włączonych światłach drogowych podświetlone są wszystkie elementy obsługowe i na wszystkich włącznikach. W CEBIS można również wybrać ciemniejszy zestaw kolorów.
Skóra na życzenie.
Fotel operatora i pasażera są dostępne w wersji z nowoczesnym, antypoślizgowym materiałem lub z przyjemną, łatwą w konserwacji tapicerką skórzaną.
Poręczna, skórzana kierownica.
Solidna kierownica zapewnia pewny chwyt i dobrą widoczność tablicy przyrządów w każdej pozycji.
Przyłącza w zasięgu.
Pod prawą konsolą znajdują się wszystkie przyłącza zasilania oraz ISOBUS dla dodatkowych terminali.
Łączność Bluetooth.
Zintegrowany zestaw głośnomówiący Bluetooth z mikrofonem zewnętrznym umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych podczas pracy.
Szeroki kąt zapewnia lepszą widoczność.
Montowane seryjnie, duże lusterka są również wyposażone w lusterka szerokokątne zwiększające bezpieczeństwo jazdy w ruchu drogowym.
Pełna 4-punktowa amortyzacja.
Kabina jest odizolowana od podwozia przez cztery punkty amortyzacji. Wstrząsy i wahania nie docierają do operatora. Drążki podłużne i poprzeczne wzajemnie łączą punkty amortyzacji i nadają kabinie stabilność na zakrętach. Cały system resorowania pracuje w pełni bezobsługowo.
Amortyzacja osi PROACTIV – pełny komfort automatyki.
Dostosowana do obciążenia ciągnika, automatyczna środkowa pozycja amortyzacji. Wyrównanie zmian obciążenia przy hamowaniu i manewrach nawrotów. Równoległoboczne zawieszenie osi oraz 90-milimetrowy skok amortyzacji zapewniają najlepsze właściwości jezdne.
Amortyzacja wstrząsów.
Ciężkie przyrządy robocze montowane z przodu i z tyłu obciążają zarówno ciągnik, jak i operatora. W celu zmniejszenia obciążeń skokowych podczas jazdy w transporcie i na nawrotach z podniesioną maszyną przedni oraz tylny podnośnik wyposażono w amortyzację wstrząsów.